REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Piwny rynek reklamowy wyraźnie wyhamował

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-02-2016, 12:36
Piwny rynek reklamowy wyraźnie wyhamował
Liczba przekazów reklamowych piwa w 2015 roku była trzykrotnie mniejsza niż w 2014 r. fot. Shutterstock

Sezon jesienno-zimowy, charakteryzujący się mniejszą sprzedażą piwa, to też czas, w którym maleje aktywność browarów w zakresie działań promocyjnych. Z raportu Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że czwarty kwartał 2015 roku upłynął pod znakiem najmniejszej w skali roku aktywności reklamowej browarów.

REKLAMA

Dane IMM wskazują też, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy piwny rynek reklamowy wyraźnie wyhamował – całkowita liczba przekazów zmonitorowanych w 2015 roku wyniosła 603 i była trzykrotnie mniejsza niż w 2014 roku, gdy było to 1914. Zmieniły się też preferencje reklamodawców w kierunku reklam outdoorowych.

Od października do grudnia piwowarzy wyemitowali łącznie 112 nowych reklam, czyli o 42 proc. mniej niż w trzecim kwartale, czyli sezonie letnim.

Najintensywniejszy był pierwszy miesiąc kwartału – październik, w którym pojawiła się większość - 64 proc. - przekazów. W kolejnych miesiącach aktywność reklamodawców sukcesywnie się zmniejszała. W grudniu we wszystkich typach mediów pojawiło się zaledwie 18 nowych reklam piwa.

Browary wolą outdoor

Na piwnym rynku reklamowym zmieniły się też preferencje reklamodawców.

Wśród 122 reklam wyemitowanych między październikiem a grudniem zdecydowanym liderem były reklamy outdoorowe, które stanowiły 53 proc. wszystkich piwnych przekazów reklamowych zmonitorowanych w IV kwartale 2015 roku.

Na drugim miejscu uplasowały się spoty telewizyjne - 28 proc., a trzecim najpopularniejszym typem przekazów były reklamy internetowe - 10 proc. Z kolei 9-proc. udział w całkowitej liczbie reklam wyemitowanych w ostatnim kwartale 2015 roku miały reklamy prasowe.

Na popularności najbardziej straciły reklamy radiowe – nastąpił spadek o 97 pkt.proc., najmniej – reklamy zewnętrzne wielkopowierzchniowe - spadek o 41 p.p.

 O ile w 2014 roku najchętniej wykorzystywanym medium była telewizja, w której pojawiło się 35 proc. wszystkich przekazów reklamowych dotyczących piwa, o tyle w roku 2015 branża preferowała reklamę outdoorową - 36 proc. przekazów.

Rynek dojrzały i konkurencyjny

Polski rynek piwa jest już rynkiem dojrzałym, nasyconym oraz bardzo konkurencyjnym, co czyni go rynkiem trudnym i stawia przed branżą szereg wyzwań. Rynek piwa w Polsce po latach szybkiego rozwoju nie rośnie już tak jak jeszcze dekadę temu.

Rok 2015 był kolejnym rokiem pełnym wyzwań dla branży piwnej. Utrzymująca się intensywna konkurencja, w połączeniu z dalszym rozwojem nowoczesnych kanałów sprzedaży, szczególnie dyskontów, doprowadziła do dalszych spadków cen w branży, dlatego skupiały się one na nowościach, innowacjach i piwnych specjalnościach, które budują wartość kategorii..

Z danych ZPPP Browary Polskie wynika, że w 2015 roku browary sprzedały 39,8 mln hektolitrów piwa (włącznie z eksportem), czyli o 0,7 proc. więcej niż w 2014 roku. Z kolei produkcja piwa - według GUS - spadła w 2015 roku o 1,1 proc. wobec roku 2014 i wyniosła 39,43 miliona hektolitrów. 

Dla porównania w 2014 roku produkcja piwa otrzymywanego ze słodu wzrosła o 0,8 proc. do 39,87 miliona hektolitrów piwa.

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie jest organizacją, która skupia największych producentów piwa w Polsce. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (30 103) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 735 056)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH