REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Piwny rynek reklamowy wyraźnie wyhamował

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-02-2016, 12:36
Piwny rynek reklamowy wyraźnie wyhamował
Liczba przekazów reklamowych piwa w 2015 roku była trzykrotnie mniejsza niż w 2014 r. fot. Shutterstock

Sezon jesienno-zimowy, charakteryzujący się mniejszą sprzedażą piwa, to też czas, w którym maleje aktywność browarów w zakresie działań promocyjnych. Z raportu Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że czwarty kwartał 2015 roku upłynął pod znakiem najmniejszej w skali roku aktywności reklamowej browarów.

REKLAMA

Dane IMM wskazują też, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy piwny rynek reklamowy wyraźnie wyhamował – całkowita liczba przekazów zmonitorowanych w 2015 roku wyniosła 603 i była trzykrotnie mniejsza niż w 2014 roku, gdy było to 1914. Zmieniły się też preferencje reklamodawców w kierunku reklam outdoorowych.

Od października do grudnia piwowarzy wyemitowali łącznie 112 nowych reklam, czyli o 42 proc. mniej niż w trzecim kwartale, czyli sezonie letnim.

Najintensywniejszy był pierwszy miesiąc kwartału – październik, w którym pojawiła się większość - 64 proc. - przekazów. W kolejnych miesiącach aktywność reklamodawców sukcesywnie się zmniejszała. W grudniu we wszystkich typach mediów pojawiło się zaledwie 18 nowych reklam piwa.

Browary wolą outdoor

Na piwnym rynku reklamowym zmieniły się też preferencje reklamodawców.

Wśród 122 reklam wyemitowanych między październikiem a grudniem zdecydowanym liderem były reklamy outdoorowe, które stanowiły 53 proc. wszystkich piwnych przekazów reklamowych zmonitorowanych w IV kwartale 2015 roku.

Na drugim miejscu uplasowały się spoty telewizyjne - 28 proc., a trzecim najpopularniejszym typem przekazów były reklamy internetowe - 10 proc. Z kolei 9-proc. udział w całkowitej liczbie reklam wyemitowanych w ostatnim kwartale 2015 roku miały reklamy prasowe.

Na popularności najbardziej straciły reklamy radiowe – nastąpił spadek o 97 pkt.proc., najmniej – reklamy zewnętrzne wielkopowierzchniowe - spadek o 41 p.p.

 O ile w 2014 roku najchętniej wykorzystywanym medium była telewizja, w której pojawiło się 35 proc. wszystkich przekazów reklamowych dotyczących piwa, o tyle w roku 2015 branża preferowała reklamę outdoorową - 36 proc. przekazów.

Rynek dojrzały i konkurencyjny

Polski rynek piwa jest już rynkiem dojrzałym, nasyconym oraz bardzo konkurencyjnym, co czyni go rynkiem trudnym i stawia przed branżą szereg wyzwań. Rynek piwa w Polsce po latach szybkiego rozwoju nie rośnie już tak jak jeszcze dekadę temu.

Rok 2015 był kolejnym rokiem pełnym wyzwań dla branży piwnej. Utrzymująca się intensywna konkurencja, w połączeniu z dalszym rozwojem nowoczesnych kanałów sprzedaży, szczególnie dyskontów, doprowadziła do dalszych spadków cen w branży, dlatego skupiały się one na nowościach, innowacjach i piwnych specjalnościach, które budują wartość kategorii..

Z danych ZPPP Browary Polskie wynika, że w 2015 roku browary sprzedały 39,8 mln hektolitrów piwa (włącznie z eksportem), czyli o 0,7 proc. więcej niż w 2014 roku. Z kolei produkcja piwa - według GUS - spadła w 2015 roku o 1,1 proc. wobec roku 2014 i wyniosła 39,43 miliona hektolitrów. 

Dla porównania w 2014 roku produkcja piwa otrzymywanego ze słodu wzrosła o 0,8 proc. do 39,87 miliona hektolitrów piwa.

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie jest organizacją, która skupia największych producentów piwa w Polsce. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 215)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH