Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Piwosze nie zwracają uwagi na opakowania i niechętnie zwracają butelki

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-04-2017, 15:03
Piwosze nie zwracają uwagi na opakowania i niechętnie zwracają butelki
fot. Shutterstock

Tylko 6 proc. konsumentów przy zakupie piwa zwraca uwagę na jego opakowanie, a 14 proc. ma świadomość, że korzystanie ze szklanych butelek zwrotnych pomaga oszczędzać energię i surowce. Co ósma osoba, która kupiła napój w butelce zwrotnej, przyznaje, że nigdy nie próbowała jej zwrócić – podaje Carlsberg Polska opierając się na badaniach TNS.

Carlsberg Polska, realizując przez trzy lata kampanię społeczną „Weź mnie w obroty” miał na celu edukację i zachęcanie konsumentów do oddawania do sklepów butelek zwrotnych, a przez to ochronę środowiska naturalnego. Tego typu opakowania są jednym z najbardziej ekologicznych i są stosowane tylko przez branżę piwną.

W Polsce krąży około 400 mln szklanych butelek zwrotnych, a ich wartość to ok. 150 mln złotych. Tylko 14 proc.  konsumentów ma świadomość, że zwracanie  szklanych butelek do sklepów pomaga oszczędzać energię i surowce. Edukacja w tym zakresie jest bardzo ważna, choć ważna jest też chęć sklepów do przyjmowania butelek bez paragonów. Zwrot butelek zwiększy się również jako rezultat podniesienia na początku 2017 roku kaucji z 35 gr. na 50 gr.

Badania przeprowadzone na zlecenie Ministerstwa Środowiska w 2015 roku potwierdziły, że 78 proc. Polaków uważa, że plan wprowadzenia kaucji za szklane i plastikowe butelki po napojach poprawiłaby stan środowiska. Jednocześnie 31 proc. respondentów przyznało, że miało problem z odzyskaniem obowiązującej już kaucji za szklaną butelkę w sklepie. Jako jeden z powodów konsumenci podawali konieczność okazania paragonu za zakupiony wcześniej produkt. To nadal duża bariera w promowaniu eko nawyku oddawania do sklepów butelek zwrotnych.

Butelka zwrotna to jedno z najbardziej ekologicznych opakowań na rynku FMCG i obecnie wykorzystywane jest tylko w branży piwnej. Może zostać użyta dwadzieścia razy. W Polsce butelki odbywają drogę między konsumentem a browarem tylko 8–12 razy. Liderami w tym obszarze są Dania, Holandia, Finlandia i Norwegia – ponad 70 proc. butelek jest tam ponownie napełnianych.

Współpraca ze sklepami

Zwracanie szklanych butelek do sklepów pozostaje wciąż wyzwaniem i obszarem do edukacji konsumentów, wymaga też zrozumienia ze strony sklepów. Część detalistów nie przyjmuje butelek bez okazania paragonu, co zniechęca kupujących. W badaniu TNS „Butelka zwrotna” 54 proc. osób deklarujących próbę zwrotu butelki do sklepu przyznała, że miała problemy z odzyskaniem kaucji za butelkę, w 14 proc. takie trudności miały miejsce prawie zawsze, a w 40 proc. często. Dlatego podczas kampanii Carlsberg Polska prowadził także akcje dla detalistów, którym towarzyszyło hasło „Zostań sklepem przyjaznym butelce zwrotnej!”. Z początkiem 2017 roku wyższą kaucję na butelkę zwrotną – wcześniej 35 groszy, teraz 50 groszy – wprowadziło trzech największych producentów piwa w Polsce, w tym Carlsberg. Ta zmiana powinna dodatkowo zachęcić konsumentów do częstszego oddawania butelek zwrotnych do sklepów.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kajwaz 27-10-2017, 18:12:
dlaczego browary idą na łatwiznę,wzrost kaucji to tylko na początku działa pozytywnie,pużniej są przeszkody ,generalnie sklepy nie chcą przyjmować ajak już to po dużo niższej cenie,no więc jaki jest bodziec do oddawania butelek..tylko automaty mągą to poprawić
  • zbyszek 17-04-2017, 12:05:
I zapomniałem dodać, dopóki wielkie koncerny będą sprzedawać piwo w bezzwrotnych butlach problem recyklingu nie zniknie.
  • zbyszek 17-04-2017, 12:03:
Witam, mieszkam obecnie w Czeskiej Republice, tutaj każda butelka jest na wagę złota, w każdym sklepie jest automat odbierający butelki, szybko, prosto i skutecznie. Dostajesz kwit i z nim do kasy, wiem ze takie automaty są w polskiej sieci Auchan. W Czechach normalka.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 225) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.