Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Plany resortu zdrowia ws. ograniczenia reklamy piwa uderzą w browary rzemieślnicze

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-10-2017, 11:03
Plany resortu zdrowia  ws. ograniczenia reklamy piwa uderzą w browary rzemieślnicze
Marek Kamiński, współwłaściciel Browaru Kingpin fot. Browar Kingpin

Plany Ministerstwa Zdrowia dotyczące ograniczenie spożycia alkoholu, które zakładają m.in. wydłużenie zakazu reklamy piwa  o trzy godziny do godz. 23-ciej, uderzą w browary rzemieślnicze. - To broń dla międzynarodowych koncernów w walce z polskimi browarami rzemieślniczymi – mówi Marek Kamiński, współwłaściciel rzemieślniczego Browaru Kingpin.

Czytaj też: „MZ chce rozszerzyć zakaz spożywania alkoholu i ograniczyć reklamy piwa".

– Wielkie koncerny, które masowo sprzedają tanie piwo, zapewne nie ucierpią na zmianie prawa. Choć produkują one masowe piwo, którego - w większości przypadków - jedyną zaletą jest zawartość alkoholu, przepisy mające wspomagać walkę z alkoholizmem nie zaszkodzą im. Proponowane restrykcje mogą natomiast uderzyć w browary rzemieślnicze, które mają wkład w coraz większą kulturę picia Polaków  - mówi Marek Kamiński.

Wśród propozycji Ministerstwa Zdrowia są m.in.: obowiązek umieszczenia wartości kalorycznej trunku na każdym opakowaniu, zakaz spożywania alkoholu w miejscach publicznych poza miejscami do tego wyznaczonymi (czyli np. w Warszawie nie będzie można wypić piwa na popularnych bulwarach nadwiślańskich), ograniczenie liczby sklepów sprzedających alkohol, zakaz reklamy piwa poza godzinami 23-6.

Kamińskie podkreśla, że celem zmian ma być ograniczenie spożycia alkoholu, ale ofiarą mogą być polskie browary rzemieślnicze, które mają niewielki udział w rynku, za to tworzą wysokiej jakości, różnorodne i doceniane również na świecie piwa.

– Sporym problemem dla rzemieślników będzie obowiązek podawania wartości energetycznej piwa. Żeby to precyzyjne zmierzyć, przy każdej warce niezbędne będą badania laboratoryjne. Inaczej błąd o jedną czy dwie kalorie może być podstawą do grzywny. Tymczasem koszt badań laboratoryjnych jest wysoki. A przecież rzemieślnicy wprowadzają na rynek bardzo dużo różnych piw, często warzą nowości. Rocznie na rynku pojawia się ich ponad półtora tysiąca – mówi Marek Kamiński.

- Tymczasem wielkie marki, wyposażone we własne laboratoria, produkują po 4-5 odmian piw. W dodatku u nich warzeniem piwa zajmuje się komputer, nie człowiek. Dlatego wiedzą, że to będzie problem tylko dla małych browarów. Dostaną dodatkowy oręż do walki z piwami rzemieślniczymi – dodaje.

- Podobnie niekorzystne dla polskich przedsiębiorców piwowarskich może być ograniczenie liczby sklepów sprzedających alkohol. Nie znamy jeszcze szczegółów. Można się jednak spodziewać, że ograniczenia uderzą raczej w małych, ambitnych sklepikarzy, a nie w wielkie sieci. A na tym także wygrają koncerny piwne – mówi też współwłaściciel Kingpina.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.