Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Podwyżka akcyzy nie wpływa na segment wódek premium i top premium

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-03-2015, 10:10
Podwyżka akcyzy nie wpływa na segment wódek premium i top premium

Wprowadzona od początku 2014 roku podwyżka podatku akcyzowego na alkohole spirytusowe nie wpływa istotnie na segment wódek premium i top premium - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Kuc, wiceprezes zarządu firmy doradczej Augeo Ventures.

- Warto zauważyć, że wprowadzona z początkiem 2014 roku podwyżka podatku akcyzowego nie wpływa istotnie na segment premium i top premium. Na podwyższeniu akcyzy najbardziej straciły wódki ekonomiczne, dlatego istnieje zagrożenie przejścia części klientów do szarej strefy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Kuc, wiceprezes Augeo Ventures.

Mówi też, że podwyżka podatku akcyzowego na alkohole mocne od początku 2014 roku mogła, według szacunków, spowodować spadek sprzedaży detalicznej wódki o blisko 4 procent w 2014 roku, a prognozy na rok 2015 mówią o dalszym spadku, o 3 procent.

Rok 2014 przyniósł zaburzenia na rynku z powodu podwyżki akcyzy na alkohole mocne.

Od początku 2014 roku wzrósł podatek akcyzowy na alkohole mocne o 15 proc. i na początku ubiegłego roku produkcja wódki drastycznie spadła.

Zwiększona produkcja i nasilone zakupy przypadły natomiast na ostatnie miesiące 2013 roku, gdy hurtownicy robili zapasy, aby zdążyć przed podwyżką akcyzy i uniknąć jej skutków.

W ciągu całego 2014 roku producenci wódki w Polsce wyprodukowali łącznie 87,9 miliona litrów wódki czystej w przeliczeniu na 100-proc. alkohol, czyli o 23,8 proc. mniej niż w takim samym okresie 2013 roku.

W 2013 roku produkcja wódki w Polsce wzrosła o ponad 12 proc. i wyniosła 115,4 mln litrów. Taki wzrost w całym 2013 roku był właśnie efektem gwałtownie zwiększonej produkcji w ciągu ostatnich miesięcy roku przed wejściem w życie podwyżki podatku akcyzowego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Obserwator 26-03-2015, 15:10:
Tzw. "oczywista oczywistość". Dla każdego, kto zna realia, ten wie, że ruchy cenowe dóbr luksusowych są mniej dotkliwe ze względu na podwyżki podatków. Ich zawartość w cenie wyrobu jest dużo mniejsza. 2 zł w tę czy w tamtą nie robi różnicy...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 330) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH