Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pokolenie coli nie lubi gorzkiego smaku piwa

  • Autor: biznes.onet.pl
  • Data: 17-02-2017, 11:24
Pokolenie coli nie lubi gorzkiego smaku piwa
Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec, fot. Grupa Żywiec

W Polsce rośnie liczba odmian i marek piwa. W 2016 r. na rynku pojawiło się ok. 1,5 tys. nowości. Powiększa się również liczba browarów rzemieślniczych. Wraz ze zmianami pokoleniowymi, widoczny jest również trend, w którym młodsze pokolenie coraz mniej lubi gorzki smak piwa – mówi serwisowi Onet prezes Grupy Żywiec, Guillaume Duverdier.

W rozmowie z Onetem Guillaume Duverdier mówi, że mimo że palmę pierwszeństwa wciąż dzierży lager, to widać kilka ciekawych trendów. Po pierwsze, rośnie zainteresowanie konsumentów piwami specjalnymi. Chodzi o produkty w limitowanych partiach o różnych smakach, także piwa zawierające dodatkowe składniki. Po drugie, widać rosnącą konsumpcję miksów piwnych, takich jak radlery oraz piw smakowych. I wreszcie, rośnie także potencjał piw bezalkoholowych. Co jest także interesujące, razem ze zmianami pokoleniowymi, widoczny jest również trend, w którym młodsze pokolenie coraz mniej lubi gorzki smak piwa.

I dodaje, że młodsze pokolenie mniej chętnie sięga po gorzkie smaki, preferując raczej smak łagodny i  delikatny. Część osób ma teorię, że te zmiany są spowodowane przez – jak to się umownie nazywa – pokolenie coli. Młodzi ludzie są bardziej przyzwyczajeni do produktów nieco mniej gorzkich,  a starsze pokolenia preferują napoje bardziej gorzkie.

Mówi też, że największe znaczenie ma zmieniający się smak konsumentów. Kiedyś oczekiwano piwa bardziej gorzkiego, teraz nieco mniej. W odpowiedzi na zmieniające się gusta, piwowarzy muszą się dostosowywać. Jeśli wziąć przykład piwa Żywiec, to pod względem składników i receptury to wciąż jest to samo piwo co w 1856 r. Ale biorąc pod uwagę wspomniane zmiany gustów, przygotowaliśmy obok flagowego produktu nowe receptury i nowe smaki. To pozwala nam nadążyć za zmieniającymi się oczekiwaniami  – z jednej strony utrzymując tę samą recepturę podstawowego produktu, a z drugiej tworząc kolejne warianty.

Dodaje, że Polacy są też otwarci na innowacje na rynku piw i bardzo miło jest widzieć, z jakim entuzjazmem Polacy odbierają różne innowacje. Lubią poszukiwać nowych produktów, nowych smaków. 

Guillaume Duverdier  mówi też, że w Polsce spadło spożycie mocnych alkoholi na rzecz lżejszych, a Polska stała się krajem kultury piwnej. Konsumpcja piwa na osobę wzrosła z około 60 litrów rocznie do około 99 w ostatnich latach.

Więcej na biznes.onet.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kubanek 20-02-2017, 09:21:
A ja nie rozumiem problemu. Na rynku jest miejsce dla wszystkich, dla mikro, małych i dla wielkich browarów. Fakty są takie, że browary rzemieślnicze nie są w stanie zapewnić popytu w skali ogólnokrajowej, chyba, że ich powstanie w Polsce kilkadziesiąt tysięcy, co wątpliwe, bo póki co, jest ich, bodaj 250-300.
A co do tezy, że młodzi ludzie nie lubią gorzkości, to się nie zgodzę. Chociaż fakt faktem, że młodzież ogólnie rzecz biorąc, ma dziwaczne gusta obecnie. Mówię to jako 34 latek i smakosz piwno-kulinarny.
  • Mariano 18-02-2017, 15:51:
Ciekawe co jeszcze ciekawego moga powiedziec z grupy zywiec o konsumentach brednia za brednia
  • vernon 18-02-2017, 12:23:
Moje obserwacje sa odwrotne Panie Prezesie. Nie mogę oprzeć się wrażeniu że Pana wypowiedz to taka marketingowa gatka.

Zobacz wszystkie komentarze (9)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.