REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Carlsberg Polska: Polacy będą coraz chętniej pić piwa o niższej mocy

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-04-2015, 12:59
Polacy będą coraz chętniej pić piwa o niższej mocy
fot. shutterstock.com

Polacy są wyraźnie zainteresowani piwami o niższej mocy i to może się potęgować w najbliższych latach - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Tomasz Bławat.

REKLAMA

- Konsumpcja piwa spada, chociaż obserwujemy wyraźne zainteresowanie  piwami  o mniejszej zawartości alkoholu. Myślę, że trend ten będzie potęgował się w kolejnych latach. Przejawia się to między innymi popularnością piw smakowych - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Tomasz Bławat.

- Ich konsumpcja bardzo ładnie i dynamicznie rosła w poprzednich latach, choć w 2014 roku wzrost ilościowy tej kategorii  wyniósł 4,5 proc. Zapewne będzie również kontynuowany spadek spożycia piw mocnych i  wzrost sprzedaży piw regionalnych i rzemieślniczych – dodaje.

Tomasz Bławat mówi, że na rynku piwa w Polsce będzie też kontynuowany spadek zainteresowania piwami mocnymi, a wzrost piwami smakowymi, regionalnymi i rzemieślniczymi.

W tym roku rynek piwa raczej nie wzrośnie i może oscylować wokół poziomów ubiegłorocznych i tak też może być w kolejnych latach.

Rynek piwa w Polsce stał się rynkiem dojrzałym i nasyconym, a statystyczny Polak wypija ok. 96 litrów piwa rocznie.

W 2014 roku branża piwowarska zanotowała w 2014 roku wartościowy spadek sprzedaży na poziomie 0,6 proc., a rynek piwa w Polsce była wart około 15 miliardów złotych. Natomiast ilościowo rynek zanotował niewielki wzrost na poziomie 0,8 proc.

W 2014 roku produkcja piwa w Polsce wzrosła o 0,8 proc., a browary wyprodukowały łącznie 39,87 miliona hektolitrów piwa.  

W 2013 roku spożycie piwa w Polsce spadło o ok. 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów.

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, na drugim miejscu plasuje się Grupa Żywiec, zaś na trzecim jest Carlsberg Polska.

Carlsberg Polska, z udziałem w rynku piwa na poziomie 20 proc., jest trzecim w Polsce producentem piwa.

Carlsberg Polska, ma w swoim portfelu marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe Okocim oraz Okocim Radler.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 605) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH