REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Carlsberg Polska: Polacy będą coraz chętniej pić piwa o niższej mocy

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-04-2015, 12:59
Polacy będą coraz chętniej pić piwa o niższej mocy
fot. shutterstock.com

Polacy są wyraźnie zainteresowani piwami o niższej mocy i to może się potęgować w najbliższych latach - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Tomasz Bławat.

REKLAMA

- Konsumpcja piwa spada, chociaż obserwujemy wyraźne zainteresowanie  piwami  o mniejszej zawartości alkoholu. Myślę, że trend ten będzie potęgował się w kolejnych latach. Przejawia się to między innymi popularnością piw smakowych - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Tomasz Bławat.

- Ich konsumpcja bardzo ładnie i dynamicznie rosła w poprzednich latach, choć w 2014 roku wzrost ilościowy tej kategorii  wyniósł 4,5 proc. Zapewne będzie również kontynuowany spadek spożycia piw mocnych i  wzrost sprzedaży piw regionalnych i rzemieślniczych – dodaje.

Tomasz Bławat mówi, że na rynku piwa w Polsce będzie też kontynuowany spadek zainteresowania piwami mocnymi, a wzrost piwami smakowymi, regionalnymi i rzemieślniczymi.

W tym roku rynek piwa raczej nie wzrośnie i może oscylować wokół poziomów ubiegłorocznych i tak też może być w kolejnych latach.

Rynek piwa w Polsce stał się rynkiem dojrzałym i nasyconym, a statystyczny Polak wypija ok. 96 litrów piwa rocznie.

W 2014 roku branża piwowarska zanotowała w 2014 roku wartościowy spadek sprzedaży na poziomie 0,6 proc., a rynek piwa w Polsce była wart około 15 miliardów złotych. Natomiast ilościowo rynek zanotował niewielki wzrost na poziomie 0,8 proc.

W 2014 roku produkcja piwa w Polsce wzrosła o 0,8 proc., a browary wyprodukowały łącznie 39,87 miliona hektolitrów piwa.  

W 2013 roku spożycie piwa w Polsce spadło o ok. 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów.

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, na drugim miejscu plasuje się Grupa Żywiec, zaś na trzecim jest Carlsberg Polska.

Carlsberg Polska, z udziałem w rynku piwa na poziomie 20 proc., jest trzecim w Polsce producentem piwa.

Carlsberg Polska, ma w swoim portfelu marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe Okocim oraz Okocim Radler.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 305) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH