REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polacy coraz chętniej sięgają po alkohole niskoprocentowe

  • Autor: pr
  • Data: 01-06-2015, 11:43
Polacy coraz chętniej sięgają po alkohole niskoprocentowe
W Polsce rośnie spożycie alkoholi niskoprocentowych

Nowy wzorzec konsumpcji alkoholi powoli zadamawia się w Polsce i ma bezpośrednie przełożenie na ilość i rodzaj spożywanych trunków. Struktura konsumpcji alkoholi zmienia się wraz ze zmianą postaw i gustów konsumentów. Tradycyjna wódka i jej pochodne są w dalszym ciągu niezmiennie stałą scenografią naszych stołów, jednak proporcje spożycia tego mocnego alkoholu spadają na korzyść trunków słabszych, mniej procentowych. Według badań, Polacy coraz chętniej sięgają po napoje niżej procentowe, głownie piwa, wina i hit ostatnich sezonów - cydr.

REKLAMA

Na głowę Polaka przypada rocznie 12,5 litra czystego alkoholu. Średnia światowa to 6,2 litra. Na mieszkańca USA przypada ok. 9,2 litra. Mężczyźni piją średnio 3,5 krotnie więcej niż kobiety. Odsetek abstynentów z kolei  pozostaje na średnio niezmiennym poziomie. Mężczyźni wypijają więcej po ukończeniu 20 roku życia i przed ukończeniem 30 lat. Po największą ilość dawek alkoholu - bo aż 13 tygodniowo - sięgają w wieku 25 lat. Kobiety wypijają nieporównywalnie mniej - ok. 4 dawek alkoholu w ciągu tygodnia. Najwięcej między 35 a 45 rokiem życia.

- Najchętniej pite przez Polaków jest  dalej tradycyjnie  piwo.  W sezonie wiosenno-letnim sięgamy jednak również po napoje lekkie i orzeźwiające, takie jak wina musując lub lekko schłodzone białe, spokojne.  Coraz większą popularność zyskuje też od kilku sezonów bardzo modny cydr. – mówi Jacek Jantoń, Prezes Jantoń SA Sp K.

Cydr jest coraz popularniejszy, ale i wina owocowe w świadomości konsumentów zyskały w ostatnim czasie. - Przez lata konsumenci kojarzyli wina owocowe jedynie z tanimi wyrobami niskiej jakości. Aktualnie marki premium win owocowych zaczynają być znowu doceniane i ich udziały w sprzedaży rosną. – wspomina Monika Kania, Kierownik ds. marketingu Jantoń SA Sp K. - Branża szacuje, że jeszcze pod koniec lat 90. wielkość polskiego rynku win owocowych wynosiła 240 mln l. Dziś sprzedaje się ich ok. 130 mln l rocznie. Pomimo spadku, popyt na nie przewyższa sprzedaż win gronowych o niemal 30 mln l rocznie.

Jantoń S.A. Sp.K. – firma powstała w 1976 roku. Obecnie jest jednym z największych producentów, importerów i dystrybutorów branży winiarskiej w Polsce. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 925) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH