Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy coraz chętniej sięgają po alkohole z wyższej półki

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-09-2013, 14:25
Polacy coraz chętniej sięgają po alkohole z wyższej półki
Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka (PVA)

Podział rynku alkoholi już się ustabilizował w przypadku podstawowych kategorii, a jeśli dochodzi do jakichś zmian, to nie ilościowych, tylko w ramach kategorii jakościowych - uważa Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka (PVA). Polacy coraz chętniej sięgają po alkohole z wyższej półki.

- Chyba ustabilizował się już podział rynku jeśli chodzi o podstawowe kategorie, czyli piwo, wino i alkohole mocne. Jeśli dochodzi do jakichś zmian to nie ilościowych, tylko w ramach kategorii jakościowych. W ciągu ostatnich lat obserwujemy niewielki, ale systematyczny spadek spożycia wódki czystej - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Szumowski

- Nie dramatyzowałbym jednak, bo po pierwsze skala rynku wódki czystej jest w dalszym ciągu bardzo, bardzo duża. Po drugie spadek następuje w segmentach ekonomicznych, co wskazuje, że Polacy zamożnieją. Jeżeli sprzedaż wódek w kategorii premium rośnie to znaczy, że Polaków stać na te alkohole - dodaje.

Podkreśla, że Polacy częściej i chętniej sięgają po alkohole premium ceniąc jakość i markę. Sięgają też po różnego typu napoje importowane.

- Spożycie alkoholi mocnych takich jak np. whisky, czy koniak rośnie. Półka przeciętnego Jana Kowalskiego bardzo się rozszerzyła, czyli nie ma tam tylko tradycyjnego, polskiego piwa, czystej wódki i ewentualnie wina jednej marki, bo Polacy coraz więcej wiedzą o alkoholach i są ciekawi nowości - mówi Szumowski.

- Ci którzy kiedyś nie sięgali po whisky dzisiaj robią to znacznie chętniej i na dodatek dziś polski konsument nauczył się odróżniać whisky blended od single malt. Jeszcze kilka lat temu to był jeden worek, do którego wrzucano whisky, whiskey i Bourbon - wszystko co było brązowe nazywano whisky - dodaje.

- Polski konsument sięga również po rum, gin, tequilę. Oczywiście nie są to jakieś imponujące udziały w rynku, niemniej w przypadku whisky i koniaków odnotowywano nawet dwucyfrowe wzrosty konsumpcji - mówi również prezes Stowarzyszenia.

Jednak podkreśla, że mimo wszystko w segmencie alkoholi mocnych nadal dominuje wódka, chociaż nie tylko biała, ale także wódki smakowe, które cieszą się coraz większą popularnością.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH