REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polacy coraz więcej wiedzą o wódce, mają większą ciekawość, a wódka kojarzy się im ze ślubem

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 02-03-2017, 14:26

Polacy coraz więcej wiedzą o polskiej wódce,  a na przestrzeni ostatnich lat zmieniła się w Polsce kultura picia wódki. Polacy mają coraz większą wrażliwość smakową, a wraz z nią pojawia się ciekawość, by próbować czegoś nowego. Spożywanie wódki najbardziej kojarzy się Polakom ze ślubem, a najpopularniejszym toastem jest „Na zdrowie!”

REKLAMA

– Prowadzone przeze mnie w całej Polsce warsztaty edukacyjne na temat Polskiej Wódki, pokazują, że przybywa osób, które potrafią degustować nasz narodowy alkohol i wiedzą o nim coraz więcej. Nabierają świadomości, że smak zależy od surowca, z którego powstaje, wyczuwają różnice
w zależności od gatunku zboża, z jakiego wódka została wyprodukowana, uczą się ją zestawiać
z różnymi potrawami, by w pełni wydobyć walory smakowe – mówi Maciej Starosolski, ambasador Polskiej Wódki.

– Na przestrzeni ostatnich lat zmieniła się w Polsce kultura picia wódki. Oczywiście wciąż duża grupa osób pije ją w czystej postaci, rośnie jednak zainteresowanie koktajlami. Obserwujemy, że Polacy mają coraz większą wrażliwość smakową, a wraz z nią pojawia się ciekawość, by próbować czegoś nowego. Daje to nam, barmanom, duże pole do popisu w tworzeniu oryginalnych kompozycji na bazie Polskiej Wódki – dodaje Patryk Kowalski zwycięzca licznych konkursów sztuki barmańskiej.

Wraz z upływem czasu zmienił się sposób degustacji czystej wódki oraz świadomość, iż podana w towarzystwie odpowiednio dobranej przystawki smakuje lepiej. Polacy lubią celebrować ważne momenty w swoim życiu. Towarzyszy im wtedy Polska Wódka, trunek wpisany w naszą tradycję i kulturę. Bardzo długo serwowano ją bez głębszej refleksji nad jej składem czy smakiem.

13 stycznia 2013 roku wraz z wejściem w życie nowelizacji ustawy, na mocy której doczekała się oficjalnej definicji, precyzującej kryteria jej wytwarzania, rozpoczął się w jej historii nowy rozdział. Zapoczątkowało to szereg działań edukacyjnych, mających na celu uświadomienie Polakom, że każdy element w procesie wytwarzania Polskiej Wódki ma znaczenie. Dzięki temu z roku na rok przybywa koneserów sztuki degustowania naszego narodowego trunku.

Z badań przeprowadzonych przez Instytut SW Research na zlecenie Stowarzyszenia Polska Wódka w listopadzie 2016 roku wynika, iż 75 proc. badanych spożywanie wódki kojarzy się ze ślubem, 57,3 proc. z urodzinami, a 56,6 proc. z imieninami. Polska Wódka to także atrakcyjny prezent wręczany solenizantowi z okazji jego święta (51,7 proc. wskazań). Jak pokazały badania przyszli małżonkowie z chęcią kończą swój okres panieństwa/kawalerstwa w towarzystwie przyjaciół oraz ulubionego trunku (56 proc. odpowiedzi).

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mmm 09-03-2017, 12:41:
Polacy to dalej zakompleksiony naród gdzie dobre = niemieckie, a polskiego się wstydzimy. Wstyd dla takich "polaków"

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH