Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy kupują whisky w dyskontach i hipermarketach; wydają na raz ponad 55 zł - raport

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-03-2016, 09:21
Polacy kupują whisky w dyskontach i hipermarketach; wydają na raz ponad 55 zł - raport
Podczas pojedynczej wizyty w sklepie Polacy wydają na whisky średnio 55,30 zł fot. Shutterstock

Polacy kupują whisky głównie w dyskontach oraz w hipermarketach. Podczas jednej wizyty wydają średnio ponad 55 zł. Najszybciej rośnie segment whisky single malt, choć wszystkie segmenty kategorii whisky mają przed sobą dobre perspektywy – wynika z raportu przygotowanego przez firmę Stilnovisti.

- Whisky typu blended stanowi coraz częściej zamiennik dla innych produktów alkoholowych, w tym przede wszystkim dla wódki. Picie whisky, a właściwie jej degustacja to inny poziom kultury spożycia. Żeby zrozumieć specyfikę i kunszt whisky blended trzeba pójść dalej do single malt i signle grain -  mówi cytowany w raporcie Mirosław Pawlina, prezes Stowarzyszenia Importerów i Dystrybutorów Wina w Polsce  oraz właściciel M&P Alkohole i Wina Świata.

- W Polsce praktycznie wszystkie destylarnie mają swoich reprezentantów, dzięki czemu mamy z czego wybierać. Zainteresowanie odbiorców single malt sprawia, że segment ten rośnie najszybciej. Jest to miłe, bo nie mówimy tu o kupowaniu tylko po to, by na szybko opróżnić butelkę, ale również dlatego, żeby popróbować i lepiej zrozumieć świat whisky – dodaje.

- Pod względem budowania wolumenu obrotu najważniejszy jest segment single cask mający nie tylko wpływ na bezpośrednie spożycie, ale również istotny z punku widzenia kategorii inwestycyjnych. Polscy konsumenci kupują whisky wszystkich wymienionych przeze mnie rodzajów. Każdy z tych segmentów będzie rósł, ponieważ nie jest to chwilowa moda lecz dynamiczny trend – mówi również Mirosław Pawlina.

Polskie gospodarstwa kupują whisky przeciętnie trzy razy w roku. Podczas pojedynczej wizyty w sklepie na whisky wydają średnio 55,30 zł.

Whisky butelkowana przed rokiem 1990 musi i będzie drożeć z uwagi na coraz bardziej ograniczoną podaż i z reguły lepszą jakość. Whisky butelkowana obecnie przy zachowaniu odpowiednich standardów nie może przegrać, acz odwieczne prawo podaży i popytu regulować będzie ceny.

Zdaniem Jarosława Urbana, eksperta w zakresie whisky i whiskey i autora kilku książek o tych trunkach, konsument chce wiedzieć, rozumieć i sam ocenić produkt. Nie wystarczają mu już zapewnienia o najlepszej odmianie jęczmienia, najwyższej jakości beczkach czy najczystszej wodzie. Coraz więcej Polaków szuka whisky butelkowanych przed laty i to powinno dawać producentom sporo do myślenia.

Niekiedy konsument obawia się, całkiem niesłusznie, zakwestionować opinię „eksperta”. Należy pamiętać, że najlepsza whisky to ta, która nam najbardziej smakuje w danej chwili i w danym towarzystwie, albo jak często mówią Szkoci ta, za którą nie płacimy.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 006) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH