Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Polacy kupują whisky w dyskontach i hipermarketach; wydają na raz ponad 55 zł - raport

Polacy kupują whisky głównie w dyskontach oraz w hipermarketach. Podczas jednej wizyty wydają średnio ponad 55 zł. Najszybciej rośnie segment whisky single malt, choć wszystkie segmenty kategorii whisky mają przed sobą dobre perspektywy – wynika z raportu przygotowanego przez firmę Stilnovisti.

Polacy kupują whisky w dyskontach i hipermarketach; wydają na raz ponad 55 zł - raport
Podczas pojedynczej wizyty w sklepie Polacy wydają na whisky średnio 55,30 zł fot. Shutterstock

- Whisky typu blended stanowi coraz częściej zamiennik dla innych produktów alkoholowych, w tym przede wszystkim dla wódki. Picie whisky, a właściwie jej degustacja to inny poziom kultury spożycia. Żeby zrozumieć specyfikę i kunszt whisky blended trzeba pójść dalej do single malt i signle grain -  mówi cytowany w raporcie Mirosław Pawlina, prezes Stowarzyszenia Importerów i Dystrybutorów Wina w Polsce  oraz właściciel M&P Alkohole i Wina Świata.

- W Polsce praktycznie wszystkie destylarnie mają swoich reprezentantów, dzięki czemu mamy z czego wybierać. Zainteresowanie odbiorców single malt sprawia, że segment ten rośnie najszybciej. Jest to miłe, bo nie mówimy tu o kupowaniu tylko po to, by na szybko opróżnić butelkę, ale również dlatego, żeby popróbować i lepiej zrozumieć świat whisky – dodaje.

- Pod względem budowania wolumenu obrotu najważniejszy jest segment single cask mający nie tylko wpływ na bezpośrednie spożycie, ale również istotny z punku widzenia kategorii inwestycyjnych. Polscy konsumenci kupują whisky wszystkich wymienionych przeze mnie rodzajów. Każdy z tych segmentów będzie rósł, ponieważ nie jest to chwilowa moda lecz dynamiczny trend – mówi również Mirosław Pawlina.

Polskie gospodarstwa kupują whisky przeciętnie trzy razy w roku. Podczas pojedynczej wizyty w sklepie na whisky wydają średnio 55,30 zł.

Whisky butelkowana przed rokiem 1990 musi i będzie drożeć z uwagi na coraz bardziej ograniczoną podaż i z reguły lepszą jakość. Whisky butelkowana obecnie przy zachowaniu odpowiednich standardów nie może przegrać, acz odwieczne prawo podaży i popytu regulować będzie ceny.

Zdaniem Jarosława Urbana, eksperta w zakresie whisky i whiskey i autora kilku książek o tych trunkach, konsument chce wiedzieć, rozumieć i sam ocenić produkt. Nie wystarczają mu już zapewnienia o najlepszej odmianie jęczmienia, najwyższej jakości beczkach czy najczystszej wodzie. Coraz więcej Polaków szuka whisky butelkowanych przed laty i to powinno dawać producentom sporo do myślenia.

Niekiedy konsument obawia się, całkiem niesłusznie, zakwestionować opinię „eksperta”. Należy pamiętać, że najlepsza whisky to ta, która nam najbardziej smakuje w danej chwili i w danym towarzystwie, albo jak często mówią Szkoci ta, za którą nie płacimy.

więcej informacji:

whisky RSS ALERT    /    rynek whisky RSS ALERT    /    rynek whisky w Polsce RSS ALERT    /    Stilnovisti RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    GfK Polonia RSS ALERT    /    Jarosław Urban RSS ALERT    /    Mirosław Pawlina RSS ALERT    /    szkocka whisky RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.83.192.109
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.