REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polacy kupują whisky w dyskontach i hipermarketach; wydają na raz ponad 55 zł - raport

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-03-2016, 09:21
Polacy kupują whisky w dyskontach i hipermarketach; wydają na raz ponad 55 zł - raport
Podczas pojedynczej wizyty w sklepie Polacy wydają na whisky średnio 55,30 zł fot. Shutterstock

Polacy kupują whisky głównie w dyskontach oraz w hipermarketach. Podczas jednej wizyty wydają średnio ponad 55 zł. Najszybciej rośnie segment whisky single malt, choć wszystkie segmenty kategorii whisky mają przed sobą dobre perspektywy – wynika z raportu przygotowanego przez firmę Stilnovisti.

REKLAMA

- Whisky typu blended stanowi coraz częściej zamiennik dla innych produktów alkoholowych, w tym przede wszystkim dla wódki. Picie whisky, a właściwie jej degustacja to inny poziom kultury spożycia. Żeby zrozumieć specyfikę i kunszt whisky blended trzeba pójść dalej do single malt i signle grain -  mówi cytowany w raporcie Mirosław Pawlina, prezes Stowarzyszenia Importerów i Dystrybutorów Wina w Polsce  oraz właściciel M&P Alkohole i Wina Świata.

- W Polsce praktycznie wszystkie destylarnie mają swoich reprezentantów, dzięki czemu mamy z czego wybierać. Zainteresowanie odbiorców single malt sprawia, że segment ten rośnie najszybciej. Jest to miłe, bo nie mówimy tu o kupowaniu tylko po to, by na szybko opróżnić butelkę, ale również dlatego, żeby popróbować i lepiej zrozumieć świat whisky – dodaje.

- Pod względem budowania wolumenu obrotu najważniejszy jest segment single cask mający nie tylko wpływ na bezpośrednie spożycie, ale również istotny z punku widzenia kategorii inwestycyjnych. Polscy konsumenci kupują whisky wszystkich wymienionych przeze mnie rodzajów. Każdy z tych segmentów będzie rósł, ponieważ nie jest to chwilowa moda lecz dynamiczny trend – mówi również Mirosław Pawlina.

Polskie gospodarstwa kupują whisky przeciętnie trzy razy w roku. Podczas pojedynczej wizyty w sklepie na whisky wydają średnio 55,30 zł.

Whisky butelkowana przed rokiem 1990 musi i będzie drożeć z uwagi na coraz bardziej ograniczoną podaż i z reguły lepszą jakość. Whisky butelkowana obecnie przy zachowaniu odpowiednich standardów nie może przegrać, acz odwieczne prawo podaży i popytu regulować będzie ceny.

Zdaniem Jarosława Urbana, eksperta w zakresie whisky i whiskey i autora kilku książek o tych trunkach, konsument chce wiedzieć, rozumieć i sam ocenić produkt. Nie wystarczają mu już zapewnienia o najlepszej odmianie jęczmienia, najwyższej jakości beczkach czy najczystszej wodzie. Coraz więcej Polaków szuka whisky butelkowanych przed laty i to powinno dawać producentom sporo do myślenia.

Niekiedy konsument obawia się, całkiem niesłusznie, zakwestionować opinię „eksperta”. Należy pamiętać, że najlepsza whisky to ta, która nam najbardziej smakuje w danej chwili i w danym towarzystwie, albo jak często mówią Szkoci ta, za którą nie płacimy.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (12 742) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 780 284)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH