Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy lubią pić, ale nie kupować wino

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 14-05-2014, 14:02
Polacy lubią pić, ale nie kupować wino

Popularność wina w Polsce rośnie z roku na rok. Jednak jak pokazują badania przeprowadzone przez TNS dla Faktorii Win konsumenci lubią wino pić, ale nie lubią go kupować.

- Konsument, który znajduje się w sklepie z zamiarem zakupu wina patrzy na półkę z asortymentem i w trakcie pierwszych sekund ocenia, czy to co znajduje się w ofercie sklepu jest dla niego interesujące. Niestety nawet dla bardzo spostrzegawczego i świadomego konsumenta większość półek z winem, które znajdują się w polskich sklepach jest trudna do zrozumienia - ocenia Konrad Korzeniewski, ekspert Faktorii Win.

Dodaje, że sklepy zazwyczaj decydują się na podział win ze względu na kraj pochodzenia. Jednak jak pokazują badania Faktorii Win taki podział to złe rozwiązanie - wśród czynników decydujących o wyborze konkretnego wina, wskazywanych przez ankietowanych, kraj pochodzenia i szczep zajmują dopiero czwarte miejsce.

Pierwsze trzy pozycje to odpowiednio: okazja (kiedy, z kim i w jakiej sytuacji mam ochotę na wino), smak (wytrawne, półwytrawne, półsłodkie, słodkie), kolor (czerwone, różowe, białe). Z badań wynika zatem, że pierwsza informacja, którą klient dostrzega w sklepie, wbrew pozorom nie jest tą, której szuka. Ponadto informacje ważne dla kupującego (okazja, smak, kolor) są najczęściej niewyeksponowane lub bardzo trudne do odnalezienia.

Towar podaje sprzedawca

Kolejnym utrudnieniem, które spotyka na swojej drodze do udanych zakupów klient polskiego sklepu jest brak możliwości dotknięcia towaru. W wielu mniejszych i średnich sklepach półka z winem jest oddzielona od kupującego ladą. Za ladą stoi natomiast sprzedawca, który często nie ma wiedzy, która mogłaby pomóc kupującemu w podjęciu decyzji. Brak możliwości dotknięcia towaru uniemożliwia też konsumentowi zapoznanie się z etykietą danego wina i zastanowienie się nad wyborem.

Znalezienie się w sytuacji, która wymaga podjęcia szybkiej decyzji bez odpowiednich danych jest niekomfortowe i wymaga niepotrzebnego ryzyka. Dlatego w takich momentach przeciętny konsument wybiera marki, które zna, żeby całą operację „mieć z głowy". W ten sposób statystyczny klient traci możliwość głębszego wejścia w świat wina, poznania nowych smaków, a co najważniejsze dokonania lepszego zakupu za niższą cenę.

Duży wybór nie równa się dobry wybór

Kolejnym szkodliwym dla konsumenta trendem, który można zauważyć w polskich sklepach jest bardzo duży, ale zupełnie nieprzemyślany wybór win.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 885) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH