Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Polacy lubią zmieniać zwyczaje pijąc alkohole, szukają zróżnicowania i lubią testować (badanie)

Niemal co piąta osoba pijąca alkohol zmieniła w ciągu ostatnich dwóch lat to, co pije. Polacy szukają zróżnicowania i lubią testować. Piwo i whisky są na czele alkoholi pasujących na różne okazje – wynika z badania rynku przeprowadzonego w kwietniu przez firmę Puzzle Research.

Polacy lubią zmieniać zwyczaje pijąc alkohole, szukają zróżnicowania i lubią testować (badanie)
fot. Shutterstock

- Jeszcze kilka lat temu obecność na liście preferowanych alkoholi whisky, czy też poszukiwania lokalnych produktów i piwa kraftowego nie była tak zauważalna, jak obecnie. Jako konsumenci alkoholi jesteśmy wciąż otwarci na nowe smaki i doznania, niekoniecznie szukając przy tym w alkoholu mocy. Producenci starają się na ten trend nie tylko pasywnie odpowiadać, ale też kreować i podpowiadać, więc jako konsumenci mamy z czego wybierać - mówi Roman Baszun, Senior Research Consultant Puzzle Research.

W badaniu Puzzle Research 22 proc. respondentów wskazało, iż zmieniło w ostatnich dwóch latach swoje zwyczaje spożycia alkoholu. Porównanie okresu sprzed dwóch lat z obecnym wskazuje na trzy główne rodzaje zmian tego, jaki alkohol piją Polacy:

- Zwiększenie udziału wina, piwa i whisky w strukturze pitego alkoholu. Wino zyskało w szczególności wśród kobiet.

- Picie trunków o niższej zawartości alkoholu – częściej sięgamy po drinki, a rzadziej po czystą wódkę.

- Orientacja na jakość alkoholu. Obecnie bardziej zwracamy uwagę na producenta, poszukujemy lokalnych, mniejszych producentów (np. piw kraftowych). Ta tendencja widoczna jest szczególnie wśród mężczyzn.

Badanie przyniosło też wskazania, jakie rodzaje alkoholu są wybierane na różne okazje. I tak na spotkanie w gronie znajomych w swoim domu najchętniej serwujemy piwo (56%) lub wino (49%). Przy tym piwo preferują osoby do 40 roku życia, a wino jest bardziej popularne wśród kobiet. Na trzecim miejscu jest wódka, częściej wskazywana przez mężczyzn.

Co charakterystyczne, na spotkanie w gronie znajomych u nich w domu wybieramy takie same alkohole, jak na spotkanie u siebie, ale częściej jest to czysta wódka (u siebie chętniej serwujemy piwo i wino).

Gdy alkohol ma pełnić funkcję prezentu na specjalną okazję, pierwszą pozycję zajmuje whisky, które jako wyjątkowo odpowiednie na taką okazję wskazało 48% badanych. Na drugim miejscu jest wino (40%), popularniejsze wśród kobiet i osób do 40 roku życia. Trzecie najczęstsze wskazanie to brandy/koniak (33% i częściej osoby 40+).

Do konsumpcji w domu tylko w gronie domowników, najbardziej pasuje piwo (52%, częściej mężczyźni i osoby do 40 roku życia) oraz wino (45%, częściej kobiety). Podium uzupełnia przy tego typu okazji konsumpcja whisky (17%, częściej mężczyźni).

Infografika_Alkohol_Trendy_KtóryNaDanąOkazję_BadaniePUZZLE_wiosna2019.jpg

Badanie zrealizowała polska agencja badań rynku Puzzle Research specjalizująca się w badaniach konsumentów i B2B. Badanie zostało przeprowadzone internetowo na reprezentatywnej próbie 954 dorosłych Polaków (błąd statystyczny +/-3pkt.%).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    whisky RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    Roman Baszun RSS ALERT    /    Puzzle Research RSS ALERT    /    konsumpcja alkoholu w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.234.237
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.