Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Polacy mają większą trudność w wyborze wina niż innego alkoholu. Czym się kierują?

Polscy konsumenci mają większą trudność w wyborze wina niż innego alkoholu, który znajduje się na sklepowej półce. Decyzja zakupowa zajmuje im więcej czasu, a pożądaną podpowiedzią jest m.in. dopasowanie go do serwowanej potrawy. Im więcej informacji o produkcie, tym większa chęć zakupu – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ASM Group.

Polacy mają większą trudność w wyborze wina niż innego alkoholu. Czym się kierują?
Paweł Waśko fot ASM Group

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 08-10-2018, 16:13

Badanie „Z perspektywy klienta” przeprowadzone w kwietniu 2018 r. przez Rubikom Strategic Thinking wskazało, że Polacy nie są szczególnymi smakoszami wina, a jego wybór zajmuje więcej czasu niż w przypadku pozostałych alkoholi. Konsumenci deklarują, że potrzebują więcej informacji na jego temat. Ich zwiększone zainteresowanie produktem przekłada się na większą szansę zmiany nawyku zakupowego.

- Potrzeba informacji w przypadku produktów alkoholowych jest niezwykle istotna, również z uwagi na chęć porównywania z pozostałymi artykułami z tej grupy. Klienci lubią wiedzieć, czym różni się np. konkretne piwo rzemieślnicze od koncernowego – mówi Paweł Waśko, Group Account Manager ASM Sales Force Agency, należącej do ASM Group.  

- W kategorii win wskazanie przeznaczenia produktu jest dodatkowym atutem, gdyż trudność dotyczy właśnie dobrania właściwego trunku do potrawy i okazji - dodaje.

Z przeprowadzonych badań wynika, że dodatkową wartością jest polecenie go przez sommeliera. Taka sugestia może potwierdzić jakość i zachęcić do spróbowania zupełnie nieznanego produktu.

Modyfikacje, wysoka jakość, niska cena

Polscy konsumenci deklarują, że ich dużym zainteresowaniem cieszą się nowe smaki i dodatki, szczególnie jeśli są wzbogacone jakimś ciekawym składnikiem np. skład piwa wzbogacony smakiem pomarańczy.

- Zauważyliśmy, że potrzeba sięgania po zdrowe dodatki jest również widoczna i w tej grupie produktów. Polacy coraz chętniej sprawdzają składy i częściej wybierają te, które w finalnym zestawieniu wypadają lepiej. Pod lupę brana jest m.in. mniejsza ilość chemicznych dodatków. Jeśli trunek zawiera składniki pozytywnie wpływające na organizm to przekłada się na jego lepszą sprzedaż – mówi Paweł Waśko.

Zmianie nawyków zakupowych Polaków sprzyjać będzie krótka i prosta nazwa produktu, taka która bez problemu zostanie zapamiętana oraz odszukana na sklepowej półce. Osoby, które wzięły udział w badaniu powiedziały również, że promocyjna cena ulubionego trunku przekłada się na ich większy zakup. Jeśli zaś wybór rozgrywa się między kilkoma produktami preferowanymi przez klienta to także promocja jest w stanie zdecydować o tym, co znajdzie się w sklepowym koszyku.

Jakościowe badanie „Z perspektywy klienta” zostało wykonane w kwietniu 2018 r. na zlecenie ASM Group S.A. przez Rubikom Strategic Thinking. Przeprowadzono je w sklepach o różnej wielkości w Katowicach, Łodzi i Warszawie. Wzięło w nim udział 60 rozmówców. Podczas badania było również obserwowanych 300 osób robiących zakupy. Pytania ankiety dotyczyły m.in. nawyków konsumenckich i zwyczajów zakupowych Polaków.

Grupa Kapitałowa ASM Group jest istniejącą od 20 lat spółką holdingową, zarządzającą spółkami specjalizującymi się w świadczeniu kompleksowych usług wsparcia sprzedaży i outsourcingu. Grupa prowadzi działalności na terenie Polski, Włoch oraz w krajach DACH (Niemiec, Austrii i Szwajcarii), gdzie obsługuje kilkuset klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    ASM Group RSS ALERT    /    Paweł Waśko RSS ALERT    /    ASM Sales Force Agency RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.153.51
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.