Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Polacy piją coraz więcej wina i coraz większe znaczenie ma jego jakość

Polacy nie tylko piją coraz więcej wina, ale i coraz bardziej doceniają jego jakość, chętniej sięgają po produkty z wyższej półki, bardziej luksusowe, a więc droższe – oceniają eksperci zrzeszeni w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarska.

Polacy piją coraz więcej wina i coraz większe znaczenie ma jego jakość
fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 26-03-2019, 14:48

- Z naszych obserwacji wynika, że od pewnego czasu Polacy są skłonni wydać więcej, ale też spędzić więcej czasu nad wyborem odpowiedniego wina. W księgarniach i w Internecie dostępnych jest coraz więcej poradników pozwalających dokonać wyboru zgodnego z regułami sztuki sommelierskiej, stopniowo wzrasta więc wiedza i doświadczenie polskich konsumentów – mówi Magdalena Zielińska, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

- Wprawdzie jeszcze daleko nam do kultury krajów winiarskich, ale zmiany, które nastąpiły w ostatnich latach, są bardzo znaczące. Skłaniają firmy branży winiarskiej do ciągłego rozwoju portfolio, tak, by zadowolić coraz bardziej wymagających klientów - dodaje.

Potwierdzają to przedsiębiorcy zrzeszeni w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. Jeszcze kilka, kilkanaście lat temu, głównym kierunkiem importu win były głównie kraje bloku wschodniego. Dziś nasi członkowie mają w swojej ofercie trunki z różnych krajów świata, m.in. z Hiszpanii, Francji, Włoch, Australii, Niemiec, Chille, Argentyny, USA czy Izraela.

Dobrym przykładem jest Dom Wina, jeden z najstarszych polskich importerów i dystrybutorów win i alkoholi mocnych,  działający na rynku od 1996 roku. Firma sprowadza dziś wina od ponad 100 dostawców z 5 kontynentów.  

- Pijemy coraz lepsze wina i jesteśmy skłonni zapłacić za nie więcej. Powód? Zmiana stylu życia, edukacja, podróże i oczywiście podnoszące się za sprawą koniunktury dochody – mówi Witosław Stępień, dyrektor marketingu i PR Domu Wina..

- Na te zmiany rzeczywiście składają się zarówno rosnące możliwości finansowe Polaków, wynikające ze wzrostu dochodów, jak i wzrost świadomości konsumentów. Cieszące się ogromną popularnością programy kulinarne, rozwój branży HoReCa, podróże, podczas których poznajemy nowe regiony i smaki, sprawiają, że coraz większą wagę przywiązujemy do jakości trunków – potwierdza Jakub Nowak, prezes firmy Jantoń.

Istotnie, premiumizacja  to aktualnie jeden z głównych trendów obserwowanych na światowym rynku alkoholi.

- Trend ten  w odniesieniu do segmentu wina w Polsce jest szczególnie wyraźnie wyczuwalny, gdyż zbiega się z obserwowaną wyraźną zmianą kultury konsumpcji alkoholu w naszym kraju. Pijemy coraz więcej wina, stopniowo rośnie wiedza winiarska Polaków. A wraz ze wzrostem wiedzy mamy coraz większe wymagania co do jakości. Cel konsumpcji też staje się inny – już nie ilość, lecz jakość jest istotna – mówi Magdalena Zielińska, Prezes ZP PRW.

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    ZP PRW RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT    /    Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT    /    Magdalena Zielińska RSS ALERT    /    Jakub Nowak RSS ALERT    /    Witosław Stępień RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.119.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.