REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polacy popierają reklamę wina i cydrów, ale nie chcą sprzedaży alkoholu online

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-10-2016, 14:20
Polacy popierają reklamę wina i cydrów, ale nie chcą sprzedaży alkoholu online
Jerzy Kwaśniewski, prezes ZP PRW fot. PRW

- Polacy przychylają się do możliwości reklamy wyrobów winiarskich: wina, miodów pitnych i cydrów, a ich sprzeciw budzi możliwość sprzedaży alkoholu przez internet. Największy podział występuje w kwestii ograniczenia liczby punktów sprzedaży alkoholu - mówił Jerzy Kwaśniewski, prezes ZP Polska Rada Winiarstwa podczas konferencji "Głos Polaków w sprawie wina".

REKLAMA

Podczas konferencji prezes ZP PRW zaprezentował wyniki badań zleconych przez Radę i przeprowadzonych przez IBRiS w październiku 2016 r. na ogólnopolskiej próbie losowej tysiąca Polaków.

Respondenci byli pytani m.in. o to czy państwo powinno zezwalać na reklamę poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych. 56 proc. ankietowanych popiera możliwość reklamy piwa pod pewnymi warunkami. Więcej, bo 62 proc. pytanych opowiedziało się za możliwością reklamy wyrobów winiarskich, jak wina, miody pitne i cydry, choć w obecnym stanie prawnym jest ona ustawowo zabroniona. Przeciwnych reklamie piwa i wyrobów winiarskich było odpowiednio: 40 proc. i 33 proc. badanych.

Większość badanych (51 proc. wobec 42 proc. głosów przeciwnych) opowiedziało się za zezwoleniem na promocję w mediach kultury spożycia alkoholu oraz wiedzy o kulturze winiarskiej w połączeniu z prezentacją konkretnych produktów.

- Dobra renoma wina i wyrobów winiarskich wiąże się z ich trwałym, kulturowym powiązaniem z elegancją i umiarkowaniem, w czym wyróżniają się na tle innych wyrobów alkoholowych - podsumował te wyniki Kwaśniewski. - Argumenty, które 15 lat temu doprowadziły do prawnej dopuszczalności reklamy piwa, w tym wsparcie dla kultury spożycia alkoholi słabszych niż wódka, dzisiaj przemawiają za otwarciem mediów na promocję wyrobów winiarskich. Liczymy, że głos ten zostanie dostrzeżony również przez polityków - dodał.

Według badania IBRiS Polacy są przeciwnikami sprzedaży alkoholu przez internet (70 proc. negatywnych odpowiedzi wobec 26 proc. pozytywnych). Jednak, jak wykazało badanie, jedynie 3 proc. respondentów kiedykolwiek kupowało alkohol on-line.

Ankieterzy zapytali także Polaków o zdanie na temat reglamentacji punktów sprzedaży alkoholu. Ponad 54 proc. badanych (41 proc. przeciwko) uważa, że prawo powinno umożliwiać gminom regulację maksymalnej liczby punktów sprzedaży alkoholu. Wprowadzenie zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych popiera niespełna 40 proc. badanych wobec 56 proc. głosów przeciwnych. Najdalej idący postulat wprowadzenia w miastach obszarów objętych zakazem sprzedaży alkoholu popiera 68 proc. ankietowanych wobec 28 proc. głosów przeciwnych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (32 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 215)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH