Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy poszukują nowych smaków alkoholi

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-10-2013, 10:36
Polacy poszukują nowych smaków alkoholi
Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka (PVA) fot. PVA

Polacy poszukują nowych smaków alkoholi. W ostatnich latach w Polsce nastąpił dynamiczny rozwój małych browarów i minibrowarów restauracyjnych. Coraz popularniejsze stają się też wszelkiego rodzaju nalewki oraz miody pitne - ocenia Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka (PVA).

Szumowski zaznacza, że w ciągu ostatnich 20 lat w Polsce nastąpiły duże zmiany w kulturze spożywania alkoholu. Polacy są bardziej wyedukowani, zamożnieją, sięgają po trunki wyższej jakości i zaczęli też wychodzić do barów i restauracji.

- Warto podkreślić , że dynamiczny rozwój nastąpił wśród producentów piwa i nie mówię tu o trzech największych na polskim rynku graczach, ale o lokalnych browarach, czy też o minibrowarach dedykowanych konkretnej restauracji czy konkretnemu pubowi - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Szumowski.

Podkreśla, że Polacy coraz chętniej sięgają nie tylko po whisky, alkohole smakowe i gotowe drinki, ale też po całkiem nowe smaki m.in. nalewki - także te własnej roboty - oraz miody pitne.

- Polacy poszukują nowych smaków - mówi prezes Stowarzyszenia.

- Kolejna sprawa to nalewki. Obserwujemy powrót do tradycji, już nawet nie naszych babć, ale praprababć, które gdzieś w domowej kuchni trzymały nalewki przygotowywane własnoręcznie według pilnie strzeżonych receptur - dodaje.

- Mamy też w Polsce miody pitne, które są według mnie niedocenioną marką - mówi również.

Według firmy badawczej International Wine & Spirit Research w ciągu najbliższych pięciu lat sprzedaż alkoholu będzie spadać o 0,2 proc. rocznie i w 2018 r. Polacy kupią niespełna 4,3 mld litrów alkoholu. Chude lata czekają głównie rynek piwa i wódki. Przez najbliższe pięć lat sprzedaż wódki może maleć średnio o 1,5 proc. rocznie do ok. 245,7 mln litrów w 2018 r., a o 0,7 proc. rocznie może maleć sprzedaż piwa.

W 2012 r. według danych GUS statystyczny Polak wypił 8 litrów wyrobów spirytusowych, 5 litrów wina i 99 litrów piwa. W porównaniu do lat 80-tych spożycie mocnych trunków spadło dwukrotnie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 865) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH