Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy poszukują nowych smaków alkoholi

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-10-2013, 10:36
Polacy poszukują nowych smaków alkoholi
Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka (PVA) fot. PVA

Polacy poszukują nowych smaków alkoholi. W ostatnich latach w Polsce nastąpił dynamiczny rozwój małych browarów i minibrowarów restauracyjnych. Coraz popularniejsze stają się też wszelkiego rodzaju nalewki oraz miody pitne - ocenia Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka (PVA).

Szumowski zaznacza, że w ciągu ostatnich 20 lat w Polsce nastąpiły duże zmiany w kulturze spożywania alkoholu. Polacy są bardziej wyedukowani, zamożnieją, sięgają po trunki wyższej jakości i zaczęli też wychodzić do barów i restauracji.

- Warto podkreślić , że dynamiczny rozwój nastąpił wśród producentów piwa i nie mówię tu o trzech największych na polskim rynku graczach, ale o lokalnych browarach, czy też o minibrowarach dedykowanych konkretnej restauracji czy konkretnemu pubowi - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Szumowski.

Podkreśla, że Polacy coraz chętniej sięgają nie tylko po whisky, alkohole smakowe i gotowe drinki, ale też po całkiem nowe smaki m.in. nalewki - także te własnej roboty - oraz miody pitne.

- Polacy poszukują nowych smaków - mówi prezes Stowarzyszenia.

- Kolejna sprawa to nalewki. Obserwujemy powrót do tradycji, już nawet nie naszych babć, ale praprababć, które gdzieś w domowej kuchni trzymały nalewki przygotowywane własnoręcznie według pilnie strzeżonych receptur - dodaje.

- Mamy też w Polsce miody pitne, które są według mnie niedocenioną marką - mówi również.

Według firmy badawczej International Wine & Spirit Research w ciągu najbliższych pięciu lat sprzedaż alkoholu będzie spadać o 0,2 proc. rocznie i w 2018 r. Polacy kupią niespełna 4,3 mld litrów alkoholu. Chude lata czekają głównie rynek piwa i wódki. Przez najbliższe pięć lat sprzedaż wódki może maleć średnio o 1,5 proc. rocznie do ok. 245,7 mln litrów w 2018 r., a o 0,7 proc. rocznie może maleć sprzedaż piwa.

W 2012 r. według danych GUS statystyczny Polak wypił 8 litrów wyrobów spirytusowych, 5 litrów wina i 99 litrów piwa. W porównaniu do lat 80-tych spożycie mocnych trunków spadło dwukrotnie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.