Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy sięgają po alkohole z wyższej półki

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 12-02-2015, 14:28
Polacy sięgają po alkohole z wyższej półki
fot.fotolia

Rynek alkoholi podlega w Polsce dynamicznym przemianom i to zarówno pod kątem wolumenu, wartości sprzedaży, jak i struktury oferty. Jedne segmenty i marki notują odpływ konsumentów ale umacniają się inne, które potrafią nawet w mało sprzyjających warunkach rynkowych budować swoją mocną pozycję. Te zmiany widać wyraźnie także w ostatnich miesiącach w Polsce.

Polacy nie piją więcej, ale za to sięgają po alkohole z wyższej półki, gdzie liczy się jakość, smak i celebracja chwili. Ta tendencja jest widoczna na całym rynku alkoholi wysokoprocentowych, w tym także wódek.

Rynek alkoholi w Polsce w 2014 roku był rokiem szczególnym, przede wszystkim za sprawą podwyżki o 15% akcyzy na alkohole mocne, co w efekcie wywołało m.in. spadki sprzedaży i produkcji alkoholi, w tym największej kategorii alkoholi mocnych - wódkii. Jak bardzo te zmiany utrwalą się finalnie w standardach konsumpcji alkoholu przez Polaków, można będzie stwierdzić pod koniec obecnego roku, bo dopiero wtedy zdaniem ekspertów będzie można ocenić rzeczywistą kondycję rynku. Faktem jednak jest, że w całym 2014 r. produkcja wódki w Polsce była aż o 24% mniejsza niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Spadki dotknęły prawie wszystkich segmentów w ramach kategorii wódki, ale mimo niesprzyjających warunków, niektórym markom udało się nie tylko utrzymać, ale i zwiększyć udział w rynku.

- Polski konsument jest z jednej strony coraz bardziej ciekawy i otwarty na nowości, z drugiej strony dokonuje wyboru w sposób bardziej świadomy sięgając po ulubione marki. Obserwujemy to zarówno na przykładzie najszybciej rosnącej kategorii alkoholi mocnych jaką jest whisky, jak i kategorii wódki, gdzie na tle spadającego rynku tylko niektóre marki radzą sobie dobrze. Dotyczy to m.in. naszej marki Smirnoff Black, która dynamicznie rośnie i tylko w ciągu ostatniego roku zwiększyła wartość sprzedaży aż o 44%. Ta pozytywna tendencja potwierdziła się również w okresie największego popytu na alkohole premium - w listopadzie i grudniu, kiedy to Smirnoff Black był jedną z częściej wybieranych marek z segmentu wódek top premium i importowanych - mówi Marcin Andrzejczyk, Senior Brand Manager White Spirits, Rum&Innovation w Diageo Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH