Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Polacy tylko 15 proc. piwa wypijają poza domem

Pod względem spożycia piwa na głowę mieszkańca Polska zajmuje czwarte miejsce w Europie (97 litrów w 2012r.), po tak piwnych krajach jak Czechy (145 l.) Austria (108,1 l.) Niemcy (107,2 l.) Jednak tylko 15 proc. piwa wypijamy poza domem, podczas gdy Czesi i Belgowie wypijają w piwiarniach 49 proc. łącznej konsumpcji piwa, Austriacy 33 proc., a Niemcy 25 proc. - informuje Grupa Żywiec.

Polacy tylko 15 proc. piwa wypijają poza domem
Polacy piją 97 litrów piwa rocznie na osobę

- Dzięki podniesieniu kultury serwowania piwa w lokalach ta tendencja może się zmienić, a lokale, które zwracają uwagę na jakość serwowanego piwa i czystość instalacji, zyskują wielką szansę na rozwój biznesu - ocenia spółka.

Jak podaje Grupa Żywiec, powodem zamówienia drugiego piwa w lokalu jest doskonały smak pierwszego. W lokalach, które na całym świecie przeszły program edukacyjny Heinekena i zdobyły certyfikat potwierdzający perfekcyjne umiejętności serwowania, sprzedaż piwa wzrasta średnio o 6 proc. (m.in. w Holandii i Irlandii). W Australii lokale uczestniczące w takim programie sprzedały średnio 28 proc. piwa Heineken więcej, niż w poprzednim roku, a na Węgrzech zapewniły piwu Soproni z Grupy Heinekena pozycję lidera i wzrost udziałów w rynku z 32.9 proc. do 36.5 proc. (dane za rok 2011).

Polski odpowiednik tej akcji - program „Sztuka Serwowania Piwa", realizowany przez Grupę Żywiec w 2012 r. umożliwił zdobycie specjalnego certyfikatu, potwierdzającego umiejętności serwowania piwa 500 lokalom. W ramach programu przeszkolonych zostało 2250 barmanów z całej Polski, a 5 najlepszych lokali, wybranych przez internautów, zdobyło specjalne nagrody: dedykowane kampanie marketingowe o wartości 20 tys. złotych netto.

Perfekcyjnie serwowane piwo wymaga 7 kroków, na które składają się: dobór odpowiedniego szkła, sprawdzenie jakości i czystości szklanki, opłukanie jej zimną wodą, nalewanie pod kątem 45 stopni, budowanie odpowiedniej piany i zasada, aby nie zanurzać kranu w piwie i wreszcie perfekcyjne podanie nalanego piwa na tekturowej podkładce. W ten sposób odpowiednio zbudowana piana chroni piwo i pozwala dłużej cieszyć się jego orzeźwiającym smakiem.

W maju 2013 w internetowym i sms-owym głosowaniu konsumenci wybrali 5 spośród 500 certyfikowanych lokali, w których perfekcyjnie serwowane piwo najlepiej smakuje. Zwyciężyły w nim: METRO Club z Bydgoszczy, Free Blues Club ze Szczecina, Bar Febo z Warszawy, KOSMO Coctail Bar ze Starachowic, Gondola PUB z Dąbrowy Górniczej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    Heineken RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Janko Muzykant 2013-06-12 14:48:00
    Szkoda, że w większości polskich pubów sprzedaje się wyłącznie koncernowe pomyje, z których nawet przy największych chęciach nie da się "zbudować" porządnej piany.
  • zasada 2013-06-13 10:48:53
    Ciekawi mnie metodologia tego badania, robionego przez dostarczającego piwo i akcesoria. Gdzie poznańskie Setka i Ministerstwo, gdzie łódzka Piwoteka, gdzie wrocławski ZUP, krakowska Omerta.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.86.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.