REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Konsumpcja cydru w Polsce wzrośnie w tym roku do 15 mln litrów

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-05-2016, 13:29
Polacy wydadzą w tym roku na cydr 130 mln zł
Polacy wydadzą w tym roku na cydr 130 mln zł fot. Shutterstock

Konsumpcja cydru w Polsce może wzrosnąć w 2016 roku do 15 mln litrów, a wartość rynku osiągnie 130 mln zł. To prawie połowa polskiego rynku win musujących – szacuje Grupa Ambra.

REKLAMA

- Po trzech latach od wprowadzenia cydru możemy mówić o sukcesie. Rynek rośnie. W ubiegłym roku przekroczył 10 mln litrów. W 2016 r. spodziewamy się ponownie kilkudziesięcioprocentowego wzrostu. Potencjał rynku oceniamy na 1–2 proc. ilościowej konsumpcji piwa, co oznacza nawet 80 mln litrów rocznie - mówi prezes Grupy Ambra Robert Ogór.

W 2013 roku sprzedaż cydru w Polsce sięgnęła około 2 miliona litrów, podczas gdy w 2014 roku było to już ok. 9-10 miliona litrów.

Dziś ok. 30 proc. dorosłych konsumentów deklaruje, że spróbowało cydru w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Do spożycia piwa przyznaje się ponad 70 proc. Polaków.

- Cydr stał się smaczną, naturalną i cieszącą się dużym zainteresowaniem alternatywą dla piwa, a tym samym pełnoprawnym uczestnikiem rynku alkoholi. Dzięki swojej uniwersalności wpisuje się we wszystkie okazje, w których konsumenci sięgają po alkohol, od tych kameralnych po imprezowe i festiwalowe. Cydr wypity w Polsce w 2015 r. przewyższył wielkość konsumpcji takich alkoholi jak wermut, brandy, rum czy gin - podkreśla Michał Rozalicz, dyrektor marketingu Ambry.

Wyniki badań rynkowych przeprowadzonych po ostatnim sezonie na zlecenie Ambry pokazują, że konsumenci określili już, czego oczekują od kategorii. Stawiają na produkt naturalny, wytwarzany ze świeżo tłoczonego soku z jabłek, nie z koncentratu. Istotna jest regionalność, pochodzenie produktu, jego tożsamość. To podkreśla jego autentyczność i wysoką jakość.

- Ci, którzy sięgają po cydr bardziej zwracają uwagę na jakość i pochodzenie składników niż konsumenci innych produktów. Jest to zrozumiałe, ponieważ właśnie naturalny smak polskich jabłek wyróżnia cydr na tle innych alkoholi, co potwierdza struktura rynku. Polacy, zgodnie z deklaracjami, kupują naturalny cydr ze świeżego soku z polskich jabłek, bo ten smakuje im najbardziej – mówi Michał Rozalicz.

Dowodem na to są udziały rynkowe lidera - Cydru Lubelskiego, wytwarzanego wyłącznie ze świeżego soku z polskich jabłek. Co drugi litr cydru wypijany w Polsce to Cydr Lubelski.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH