Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy wydali na whisky w ciągu roku ponad miliard złotych

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-09-2013, 11:57
Polacy wydają na whisky już ponad miliard złotych

Polacy pokochali whisky. Sprzedaż whisky w Polsce przekroczyła w sierpniu 2013 roku miliard złotych, a Polacy kupili łącznie ponad 13 milionów litrów tego alkoholu . Rynek whisky rośnie w Polsce od lat w tempie dwucyfrowym i nadal ma potencjał do wzrostu - ocenia dystrybutor alkoholi, spółka Diageo.

- Rynek whisky rośnie w Polsce od lat w tempie dwucyfrowym i właśnie przekroczył wartościowo 1 miliard złotych. Jeśli porównamy go z rynkiem wódki prawie 10-krotnie większym to widzimy wciąż duży potencjał do dalszego wzrostu - mówi Tomasz Michalski, Senior Brand Manager - Whisky Portfolio Diageo Polska.

- Wynika to głównie z faktu iż whisky, która do tej pory była kupowana głównie jako prezent, coraz częściej zastępuje wódkę również przy innych okazjach takich jak, spotkania z przyjaciółmi, czy imprezy (baza do drinków). Na tę zmianę postaw konsumenckich wpływa przede wszystkich aspiracyjnych charakter whisky - to alkohol z którym chcemy być widziani. Co więcej, wraz z rozwojem whisky i produktów premium model picia mocnych alkoholi zmienia się - konsument szuka bardziej unikalnych doświadczeń smakowych stawiając na jakość alkoholu - dodaje.

Diageo podaje, że według najnowszych danych firmy badawczej Nielsen, od września 2012 r. do sierpnia tego roku kupiliśmy ponad 13 milionów litrów tego alkoholu, o wartości jeden miliard jeden milion osiemdziesiąt dwa tysiące pięćset pięćdziesiąt cztery złote, ilościowo jest to o 17 proc. więcej niż przed rokiem. W tym czasie wydatki na nią zwiększyły się o 15 proc.

Natomiast międzynarodowy Instytut Badawczy IWSR, prognozuje wzrost sprzedaży whisky w latach 2012 - 2017 aż o 60 proc. (Diageo za Nielsen).

Whisky pozostaje niewielką kategorią w koszyku alkoholi w Polsce stanowiąc 3,6 proc. koszyka, niemniej jednak jest najszybciej rosnącą kategorią tego koszyka (Diageo za Nielsen).

Według Diageo najpopularniejsza szkocka whisky Johnnie Walker, wzrosła wartościowo o 33 proc.

Najpopularniejszym wariantem pozostaje Johnnie Walker Red Label, ale wraz rosnącym zainteresowaniem whisky, Polacy doceniają również wariant Johnnie Walker Black Label także warianty Reserve tej marki: Johnnie Walker Gold Label Reserve, Johnnie Walker Platinum Label oraz najszlachetniejszy blend - Johnnie Walker Blue Label.

Również globalnie Johnny Walker pozostaje numerem jeden. Między lipcem 2012 r. a lipcem 2013 r. na całym świecie sprzedało się 20 milionów skrzynek tej whisky. To rekord, który umocnił pozycję marki jako światowego lidera kategorii .

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH