REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polscy konsumenci wina mają coraz bardziej dojrzały gust

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-04-2016, 14:59
Polscy konsumenci wina mają coraz bardziej dojrzały gust
W Polsce rośnie zainteresowanie winami portugalskimi fot. Shutterstock

Polscy konsumenci wina mają coraz bardziej dojrzały gust wpisujący się dobrze w obraz portugalskiego winiarstwa. Zainteresowanie portugalskimi winami w Polsce rośnie, co pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość tamtejszym  producentom - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Luis de Castro, prezydent winiarskiej Komisji TEJO z Portugalii.

REKLAMA

- Dojrzewanie​ gustu ​polskich konsumentów wina jest łatwo zauważalne. W Polsce najpopularniejsze są wina półwytrawne, które sukcesywnie wypierają wina półsłodkie, a wina wytrawne utrzymują swój stały ok. 30 proc. udział. Taki stan rzeczy doskonale wpisuje się w obraz portugalskiego winiarstwa, stawiającego w głównej mierze właśnie na te warianty smakowe – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Luis de Castro.

W kontekście wina rynek konsumencki w Polsce ciągle się rozwija.

- Polacy wciąż są najbardziej zainteresowani winami czerwonymi, ale w ostatnich latach na polskim rynku można zaobserwować stopniowy wzrost popularności win białych i różowych. My sami dostrzegamy większe zainteresowanie polskich konsumentów winami z Tejo. Coraz więcej naszych win znajduje się w ofercie polskich importerów i dystrybutorów. Z roku na rok jest coraz lepiej. Taki stan rzeczy bardzo nas cieszy i pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość – dodaje Luis de Castro.

W ciągu 15 lat sprzedaż portugalskich win na polskim rynku wzrosła od kilku tysięcy litrów rocznie do około 200 tysięcy litrów obecnie.

Prezydent Komisji TEJO z Portugalii spodziewa się w każdym kolejnym roku ok. 10-procentowego wzrostu sprzedaży win z Tejo w Polsce.

Tejo to region o najdłuższej tradycji winiarskiej w Portugalii. Wina z tego regionu są obecne na polskim rynku od 2000 roku, a od 2008 roku w sposób zorganizowany, poprzez Komisję Tejo, która reprezentuje kilkudziesięciu producentów win z Portugalii i angażuje się w promocję regionu i win w Polsce.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 495) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH