Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska Izba Handlu: Chcemy, żeby handel niezależny był tak samo traktowany jak hipermarkety i dyskonty

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-09-2017, 11:11
Polska Izba Handlu: Chcemy, żeby handel niezależny był tak samo traktowany jak hipermarkety i dyskonty
Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu (trzeci z prawej) fot. materiały prasowe

– Zależy nam na tym, aby mali handlowcy, którzy nie są marketami i dyskontami mieli dobre warunki do współpracy i dostępu do produktów. Często producenci żywności preferują współpracę wyłącznie z dużymi graczami, zapominając o małych – powiedział Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu podczas Kongresu Pracowników Branży Piwowarskiej, który odbył się w Ministerstwie Rozwoju.

Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu poruszył wątek wprowadzania ograniczeń dotyczących sprzedaży alkoholu, które jego zdaniem uderzają zarówno w branżę, jak również sektor handlu, zwłaszcza małe, niezależne sklepy.

– Chciałem odnieść się do problemu związanego z dystrybucją piwa. Głównym kanałem sprzedaży browarów jest handel tradycyjny, a dokładnie małe sklepy, które znajdują się najbliżej naszych domów. W ubiegłym roku byliśmy świadkami poważnych rozważań, jak ograniczyć dostęp do alkoholu w handlu. Były propozycje, żeby wyłączyć niektóre sektory w miastach ze sprzedaży alkoholu lub ograniczyć sprzedaż alkoholu po godzinie 22. Takie działania są nierentowne dla handlu i powodują rozwój szarej strefy. Uważam, że do tego typu tematów związanych z ograniczaniem sprzedaży alkoholu trzeba podchodzić ostrożnie i odpowiedzialnie. Myśląc o edukacji, nie należy robić ruchów wyłącznie na poziomie ograniczenia dostępności do alkoholu – tłumaczył dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.

Maciej Ptaszyński zaapelował także o sprawiedliwe traktowanie dużych i małych graczy na rynku ze strony producentów.

– Z punktu widzenia handlu niezależnego piwo jest bardzo ważnym produktem i stanowi ok. 12 procent obrotów. Sprzedaje się piwo i później długo nic. Zależy nam na tym, aby mali handlowcy, którzy nie są marketami i dyskontami mieli dobre warunki do współpracy i dostępu do produktów. Często producenci żywności preferują współpracę wyłącznie z dużymi graczami, zapominając o małych. Chcemy, żeby handel niezależny był tak samo traktowany jak hipermarkety i dyskonty – podsumował Ptaszyński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH