Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska Rada Winiarstwa pracuje nad zniesieniem zakazu reklamy cydru

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-06-2014, 14:24
Polska Rada Winiarstwa pracuje nad zniesieniem zakazu reklamy cydru
Fot. mixedgreensblog.com

Polska Rada Winiarstwa wraz z sadownikami i producentami soków prowadzi działania mające na celu zniesienie zakazu reklamy napojów fermentowanych takich jak np. cydr i liczy, że w 2015 roku taki zakaz mógłby zostać zniesiony - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Jantoń, prezes Grupy Jantoń, która jest członkiem Polskiej Rady Winiarstwa.

Zgodnie z obecnie obowiązującym prawem w Polsce nie można reklamować alkoholi mocnych. Dozwolone jest natomiast reklamowanie piwa.

- Reklamę alkoholu reguluje ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, czyli ta sama która reguluje kwestie zezwoleń na handel hurtowy i detaliczny. Ta ustawa dzisiaj pozwala na reklamę piwa i jest to jedyna kategoria alkoholu, która może być reklamowana - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jacek Jantoń.

- Musimy pamiętać, że na rynku mamy też piwa 10 czy 11 procentowe, tymczasem nie może być reklamowany tradycyjnie polski 4,5-procentowy produkt owocowy - dodaje.

Grupa Jantoń to jeden z 14 członków Polskiej Rady Winiarstwa, która jest największą organizacją w branży winiarskiej. Zrzesza czołowych producentów, importerów i dystrybutorów win i miodów pitnych oraz innych przedsiębiorców związanych z rynkiem winiarskim w Polsce.

- W tej chwili jako organizacja Polska Rada Winiarstwa prowadzimy działania lobbingowe i staramy się wspólnie z sadownikami i producentami soków wywierać naciski i mamy nadzieję, że nasz głos jako branży zostanie uwzględniony - mówi Jacek Jantoń.

- Nie sądzę, że w tym roku, ale głęboko wierzę, że w przyszłym roku zostanie to zmienione. Szansa, że to się stanie w tym roku na pewno jest, ale ja osobiście w to nie wierzę, bo jednak proces legislacyjny trwa dość długo - dodaje.

Grupa Jantoń to producent i dystrybutor win oraz produktów alkoholowych. Grupa Jantoń jest jednym z największych producentów w branży winiarskiej w Polsce, a jej biznes opiera się na produkcji, imporcie oraz eksporcie win.

W portfolio produktów Jantoń znajdują się importowane z całego świata wina gronowe, wina musujące, wermuty, wina grzane, wina ekologiczne, wina deserowe oraz wina owocowe.

Oprócz wyrobów winiarskich, Jantoń specjalizuje się też w produkcji drinków RTD ( Ready To Drink) oraz napojów alkoholowych.

Do najbardziej rozpoznawalnych marek firmy Jantoń należą wina: Celebro, Aronica, Zbójeckie Grzane oraz napoje alkoholowe takie jak Barmańska czy drink Be4.

W 2012 roku grupa osiągnęła ponad 150 mln zł przychodów ze sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 834) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH