Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska słynie z wódki, czyli jak Polacy postrzegają polską wódkę - badanie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-01-2016, 12:03
Polska słynie z wódki, czyli jak Polacy postrzegają polską wódkę - badanie
fot. Stowarzyszenie Polska Wódka

Ponad 55 proc. Polaków wymienia polską wódką na pierwszym miejscu wśród produktów, którymi podjęliby gości z zagranicy. Zdaniem ankietowanych to także z niej Polska jest znana poza granicami (45,9 proc. odpowiedzi) – wynika z badania instytutu badawczego SW Research przeprowadzonego w listopadzie 2015 roku na zlecenie Stowarzyszenia Polska Wódka.

Polacy plasują narodowy trunek na drugiej pozycji po Papieżu Janie Pawle II, a przed muzyką Fryderyka Chopina.

Pytani dlaczego barmani chętnie wybierają polską wódkę, respondenci wskazywali jej wysoką jakość (55 proc.) oraz dobry smak (48,5 proc.). Paradoksalnie jednak tylko 23 proc. uczestników badania uznało czystą wódkę za modny alkohol.

- Moda to rzecz zmienna. Postrzeganie wódki jako polskiego trunku narodowego jest ponadczasowe, jest schematem kulturowym, czymś znacznie trwalszym niż moda. Gościa z zagranicy częstuje się tym, z czego dany kraj słynie, nawet jeśli w danym momencie nie ma na to mody – komentuje wyniki badań Anna Gołębicka, ekspert ds. komunikacji, która pracuje dla czołowych polskich marek i współpracuje z Centrum im. Adama Smitha.

- Jak na trunek o wielowiekowej historii, z którego Polska jest znana, wyniki badań dotyczące wiedzy Polaków na jego temat wypadają słabo. Jasno widać potrzebę edukacji, zwłaszcza, że polska wódka ma wielki potencjał dla promocji Polski, jak whisky dla Szkocji czy wino dla Francji. Podstawowym wyzwaniem komunikacyjnym jest zbudowanie nowego wizerunku polskiej wódki, nauczenie Polaków koneserskiego podejścia tzn. świadomej i uważnej konsumpcji, zwracania uwagi na składniki, proces produkcji, a także kreowanie nowej kultury picia w bezpiecznych ilościach – dodaje.

Polska wódka ma też niemałe znaczenie dla gospodarki – od lat jest znaczącym polskim produktem eksportowym, rozpoznawalnym na całym świecie.

Trzy lata temu polska wódka doczekała się swojej definicji. 13 stycznia 2013 roku weszła w życie znowelizowana ustawa, która reguluje i opisuje jej skład oraz poszczególne etapy procesu produkcji. Dzięki definicji wiadomo jaki alkohol ma prawo posługiwać się mianem „Polskiej Wódki” i czym różni się od „wódki z Polski”.

– Szacujemy, że aktualnie w Polsce tylko 15-20 proc. produkowanej wódki spełnia definicję Polskiej Wódki. Celem Stowarzyszenia Polska Wódka, patrona powstającego w Warszawie Muzeum Polskiej Wódki, jest, by ten wskaźnik znacznie wzrósł. Przyniesie to korzyść konsumentom, którzy będą mieli gwarancję najwyższej jakości alkoholu, polskim rolnikom i gorzelnikom, a w efekcie polskiej gospodarce - mówi Elżbieta Kwiecińska-Prysłopska, dyrektor generalna Stowarzyszenia Polska Wódka.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • polak 15-01-2016, 12:27:
Polska czy made in EU ?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH