REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polska wódka ma szanse zawojować rynki azjatyckie

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-04-2014, 10:24
Polska wódka ma szanse zawojować rynki azjatyckie

Polska wódka ma szanse mocniej zaistnieć na rynkach azjatyckich, choć np. rynek chiński to przede wszystkim rynek koniaku, whisky i szampana, jeśli chodzi o importowane z Europy produkty alkoholowe. Potrzebne są jednak do tego szersze działania promocyjne i efektywne kontakty z lokalnymi dystrybutorami - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka (Polish Vodka Association PVA).

REKLAMA

Szumowski podkreśla, że polska wódka, dla której tradycyjnymi rynkami eksportowymi są kraje Unii Europejskiej i USA, powinna mocniej powalczyć o rynki np. Ameryki Południowej czy takie rynki azjatyckie jak Chiny, Indie, Korea Południowa czy Japonia, bo mają one potężny potencjał do eksportu alkoholi mocnych.

- Rynek chiński jest przede wszystkim rynkiem koniaku, whisky i szampana jeśli chodzi o importowane z Europy produkty. Natomiast wiem, że co najmniej kilka polskich marek wódek jest stale obecnych na rynku chińskim - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Szumowski.

- Wymaga to oczywiście czasu i działań promocyjnych, jak też właściwych i efektywnych kontaktów z lokalnymi dystrybutorami, ale również zbudowania pewnego trendu czy mody wśród chińskich konsumentów - dodaje.

- Także w Japonii i w Korei Płd. są obecne polskie marki wódek, natomiast rynki te są zbyt atrakcyjne, żeby zadowolić się dzisiejszym poziomem naszego eksportu. Do odważnych świat należy - podkreśla prezes Stowarzyszenia.

I dodaje, że także mniejsi producenci mieliby szanse na eksport swoich alkoholi do Azji.

- Eksportujemy coraz więcej produktów rolno-spożywczych do Azji i w tym pakiecie powinna też być polska wódka, na zasadzie komplementarności, bo łatwiej się sprzedaje polską wódkę przy okazji eksportu polskiego mięsa, a one zawsze szły historycznie ze sobą w parze - mówi prezes Stowarzyszenia.

- Wydaje mi się, że kierunek azjatycki, a szczególnie dalekiej Azji przez wielkich graczy i uznane marki jest rozumiany i doceniony, natomiast mówiąc o całej branży warto byłoby żeby też mniejsi producenci tym rynkiem się zainteresowali - zaznacza.

Azja jest wiodącym konsumentem alkoholi spirytusowych spośród wszystkich kontynentów i odpowiada za 62,76 proc. całego światowego spożycia.

Największym rynkiem konsumpcji alkoholu na świecie pozostają Chiny, podczas gdy Japonia nadal utrzymuje pozycję największego importera alkoholi spirytusowych w regionie Azji i Pacyfiku.

Prognozy wzrostu rynku w całym regionie Azja-Pacyfik są optymistyczne. W ciągu najbliższych pięciu lat między 2013 a 2017 rokiem, konsumpcja alkoholi mocnych w Indiach i w Singapurze może wzrosnąć o 20,5 proc., podczas gdy w Chinach wzrost powinien sięgnąć 8,65 proc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH