Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska wódka powinna mocniej powalczyć o rynki Ameryki Południowej i Azji

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-04-2014, 12:32
Polska wódka powinna mocniej powalczyć o rynki Ameryki Południowej i Azji
fot. Fotolia

Polska wódka, dla której tradycyjnymi rynkami eksportowymi są USA i kraje Unii Europejskiej, powinna mocniej powalczyć o takie rynki jak np. Ameryka Południowa czy Azja, które mają potężny potencjał do eksportu alkoholi mocnych - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka (Polish Vodka Association PVA).

Podkreśla, że eksport wódki z Polski do USA przewyższył już eksport wódki rosyjskiej.

- Polska wódka np. wyprzedziła rosyjską wódkę jeśli chodzi o eksport na rynek amerykański, ale świat to nie tylko USA czy Unia Europejska, czyli tradycyjny kierunek eksportu polskich wódek - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Szumowski.

- Pamiętamy, że drugim rynkiem wódki na świecie są USA, a poza tym jest jeszcze Kanada, Meksyk - tradycyjny rynek eksportu chociażby Wyborowej - Ameryka Południowa, równie tradycyjny rynek, bo sięgający jeszcze czasów przedwojennych - dodaje.

Podkreśla, że potężny potencjał dla eksportu polskich wódek tkwi na Dalekim Wschodzie.

- Potężny rynek i potencjał do eksportu ma Azja, z potężnym rynkiem jakim są Chiny, czy budzące się konsumpcyjnie Indie - mówi prezes Stowarzyszenia.

- Potencjał mają również przecież takie rynki jak Wietnam, Korea Południowa, Japonia. Niedawno byłem w ramach delegacji towarzyszącej komisarzowi unii europejskiej ds. rolnictwa w Tokio i Seulu jako jeden z 35 przedstawicieli produktów europejskich oznaczonych geograficznie i muszę powiedzieć, że są to fantastyczne rynki, i chociaż rynki wymagające, ceniące sobie jakość, a polska wódka przecież taką jakość posiada - dodaje.

- I za tę jakość konsumenci południowo-koreańscy czy japońscy są w stanie zapłacić bardzo dobre pieniądze - podkreśla.

Azja jest wiodącym konsumentem alkoholi spirytusowych spośród wszystkich kontynentów i odpowiada za 62,76 proc. całego światowego spożycia.

Największym rynkiem konsumpcji alkoholu na świecie pozostają Chiny, podczas gdy Japonia nadal utrzymuje pozycję największego importera alkoholi spirytusowych w regionie Azji i Pacyfiku.

Prognozy wzrostu rynku w całym regionie Azja-Pacyfik są optymistyczne. W ciągu najbliższych pięciu lat między 2013 a 2017 rokiem, konsumpcja alkoholi mocnych w Indiach i w Singapurze może wzrosnąć o 20,5 proc., podczas gdy w Chinach wzrost powinien sięgnąć 8,65 proc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 834) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH