Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polski cydr może stać się dobrym produktem eksportowym

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-04-2014, 13:28
Polski cydr może stać się dobrym produktem eksportowym
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra

Polski cydr mógłby stać się dobrym produktem eksportowym. Polski ustawodawca stworzył ustawę, która może spowodować, że polski cydr będzie ceniony i rozpoznawany na świecie - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Robert Ogór, prezes producenta i dystrybutora win, Grupy Ambra.

- Polski ustawodawca stworzył bardzo dobrą ustawę, która gwarantuje wysoki poziom jakości i tożsamości polskiego cydru. Cydr zgodnie z ustawą może być produkowany tylko z jabłek i nie można stosować jakichkolwiek dodatków - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Ogór.

- Można go dosładzać miodem i to jest jedyny taki składnik, który tradycyjnie w polskim cydrze występował, dlatego też został przewidziany przez ustawodawcę. Natomiast wszelkie środki aromatyzujące, podobnie jak i w winie - bo wina nie można dosładzać, nie można niczego dodawać, bo traci wtedy postać wina i traci możliwość oznaczenia jako wino - są niedozwolone - dodaje.

Podkreśla, że ustawa może spowodować, że cydry będą cenione na świecie.

- Uważam, że jest to dla polskiego cydru przyszłościowa, dobra ustawa, która może spowodować, że jakość polskich jabłek, a nie ilość sztucznych aromatów będzie stanowić o tym, że polskie cydry będą również lubiane i cenione na świecie tak jak polskie jabłka. Bo dlaczego mamy eksportować polskie jabłka jak możemy wyeksportować cydr - mówi Ogór.

- Dla przykładu Francuzi nie są eksporterem winogron, tylko eksporterem dobrych win. Mają wysokie standardy dotyczące sposobu produkcji i sami ograniczają sobie możliwości kompromisów produkcyjnych po to, żeby na świecie te wina miały tę renomę, podobnie jak sery. Czyli droga do sukcesu eksportowego leży zawsze w samoograniczeniu - dodaje.

Prezes Ogór ocenia, że rynek sprzedaży cydru w Polsce ma szanse osiągnąć poziom około 70 milionów litrów w perspektywie 3-5 lat.

Grupa Ambra w czerwcu 2013 roku wprowadziła do sprzedaży Cydr Lubelski i do końca 2013 roku sprzedała około 700-800 tys. litrów tego alkoholowego napoju z jabłek. Grupa szacuje, że ma około 40 proc. udziału w rynku cydru w Polsce.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej.

Do Grupy Ambra należą takie marki jak Dorato, Cin&Cin, El Sol, Fresco, Pliska, Piccolo, a także Cydr Lubelski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • rew 15-04-2014, 08:41:
artykuł pisał Jaś z przedszkola- brak elementarnej wiedzy - jak mówi poprzednik
  • lola 14-04-2014, 16:06:
proszę dokładnie poczytać ustawę winiarską i rozporządzenie o dodatkach funkcjonalnych i nie wciskać własnej wiedzy na temat cidru .....

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH