Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polski rynek coraz bardziej atrakcyjny dla francuskich producentów win

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl/ProLog
  • Data: 11-06-2014, 12:30
Polski rynek coraz bardziej atrakcyjny dla francuskich producentów win
fot. materiały prasowe

Polski rynek jest coraz bardziej atrakcyjny dla francuskich producentów wina, dlatego Francja chce zwiększyć ich obecność na nim. Powołana przez francuskie Ministerstwo Gospodarki, Przemysłu i Pracy Agencja do spraw Międzynarodowego Rozwoju Przedsiębiorstw UBIFRANCE zachęca rodzimych producentów wina do wejścia na Polski rynek - informuje firma logistyczna ProLog.

Francja, światowy lider na rynku win, zajmuje piąte miejsce na liście eksporterów wina do Polski, w dużym stopniu ze względu na przepisy akcyzowe, które winiarze znad Loary postrzegają jako utrudnienie we współpracy.

- Polski rynek konsumentów wykazuje dziś ogromny potencjał wzrostowy. Może nie jest to jakieś Eldorado, do którego moglibyśmy importować najlepszej jakości wina francuskie w dużych ilościach, ale niskie obecnie spożycie wina na głowę w połączeniu z rosnącym asortymentem i dostępnością win na rynku to bardzo obiecujące czynniki - mówi Igor Michalski z UBIFRANCE.

Dodaje, że już dziś w całej Polsce jest dość duże zapotrzebowanie na wina ze średniej półki, a w kilku dużych miastach, jak Warszawa czy Kraków, francuscy producenci znajdują odbiorców na bardzo dobre i droższe wina.

I chociaż w dotyczących kraju pochodzenia wina preferencjach polskich konsumentów Francja zajmuje trzecie miejsce, za Włochami i Hiszpanią, to najnowsze dane Francuskich Służb Celnych wskazują, że z dostawami na poziomie 110 tys. hl Francja jest na polskim rynku dopiero piąta, za Niemcami, Bułgarią, Włochami i Hiszpanią.

- Niemcy nie są może pierwszym eksporterem wina francuskiego do Polski, ale z całkowitymi dostawami rzędu 200 tys. hektolitrów rocznie przodują w statystykach dostaw - mówi Igor Michalski z UBIFRANCE.

- Nie posiadam szczególnych statystyk pokazujących, ile z wina, które Niemcy wysyłają do Polski, pochodzi z Francji. I choć niemiecki WEIN INSTYTUT podaje, że rocznie do Polski trafia ok 30 tys. hl niemieckich win, to z pewnością nie czyni ich liderem na tym rynku. Są jednak największym ośrodkiem, przez który przechodzi handel na skalę europejską - dodaje Igor Michalski. Dlatego właśnie agencja podejmuje działania, które mają zmienić te statystyki na korzyść Francji.

Jak odblokować banderolowy „hamulec"

Z informacji, jakie docierają do UBIFRANCE od producentów wina, wynika, że jedną z przeszkód najczęściej wskazywanych przez francuskich winiarzy są polskie przepisy, a konkretnie wymogi formalne, które są zupełnie obce przedsiębiorcom nad Loarą, takie jak obowiązek naklejenia banderoli na każdą butelkę.

Francuscy winiarze korzystają w tym zakresie przeważnie z pracy ręcznej. Rodzinne winnice dają sobie samodzielnie radę przy mniejszych zamówieniach, ale zdarza się, że z tych większych rezygnują właśnie ze względu na banderole.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH