Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polski rynek piwa może pójść śladem rynków zachodnich

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-10-2014, 12:32
Polski rynek piwa może pójść śladem rynków zachodnich
Jorn Tolstrup Rohde, Senior Vice President Carlsberg Group, Western Europe fot. Carlsberg

Polski rynek piwa powinien rosnąć pod względem wartości wraz ze wzrostem gospodarczym, ale może pójść śladem rynków zachodnich i spadać pod względem wolumenu - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Jorn Tolstrup Rohde, Senior Vice President Carlsberg Group, Western Europe.

- Myślę, że rynek będzie rosnąć wraz ze wzrostem PKB. Ma szansę na wzrost wartościowy - ludzie będą szukać nowych smaków, bardziej wyrafinowanych. Jeśli rynek nie pójdzie w tę stronę, wtedy będziemy mogli mówić o procesie jego lekkiego zmniejszania się, podobnym do procesów, które obserwujemy na innych dużych europejskich rynkach, np. niemieckim, brytyjskim czy francuskim. Spada tam wolumen, za to wzrasta zainteresowanie piwami z półki premium - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jorn Tolstrupe Rohde.

- Nie podam dokładnej prognozy, ale obserwuję takie zjawisko na wszystkich rynkach zachodnioeuropejskich. Obserwujemy spadek lub utrzymanie wolumenu na dotychczasowym poziomie i wzrost pod względem wartości, dzięki temu, że konsumenci wciąż poszukują nowych, wyrafinowanych i ciekawych smaków droższej kategorii - dodaje wiceprezes Carlsberg Group.

Polski rynek piwa w ciągu ostatniej dekady stał się rynkiem dojrzałym i nasyconym, a statystyczny Polak wypija ok. 98 litrów piwa rocznie.
Produkcja piwa w Polsce po ośmiu miesiącach 2014 roku wzrosła o 0,8 proc. wobec takiego samego okresu roku 2013 i wyniosła 28,8 miliona hektolitrów.

W całym 2013 roku produkcja piwa w Polsce w ujęciu rocznym wzrosła o 0,7 proc. wobec 2012 roku i wyniosła 39,56 mln hektolitrów.

Natomiast spożycie piwa w 2013 roku w Polsce spadło o ok. 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów. W 2013 roku branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale też niesprzyjająca branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku 2012, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

Największym producentem piwa w Polsce jest należąca do grupy SABMiller Kompania Piwowarska, na drugim miejscu plasuje się Grupa Żywiec (grupa Heineken), zaś na trzecim jest Carlsberg Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 824) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH