Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polskie browary rzemieślnicze coraz śmielej promują swoje piwa za granicą

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-04-2018, 10:01
Polskie browary rzemieślnicze coraz śmielej promują swoje piwa za granicą
Marek Kamiński, współwłaściciel Browaru Kingpin fot. Browar Kingpin

Polskie browary rzemieślnicze coraz śmielej promują swoje piwa za granicą i z roku na rok zwiększa się ich liczba na festiwalach piwnych poza Polską. Udział w nich jest najczęściej dużo droższy niż w festiwalach w Polsce, ale mogą być skuteczną inwestycją w promocję – ocenia Marek Kamiński, współwłaściciel Browaru Kingpin.

- Przyszła wiosna i ruszył kolejny sezon piwnych festiwali. W 2018 roku trudno znaleźć w Polsce większe miasto, które nie gości u siebie choć raz w roku przynajmniej kilkunastu browarów rzemieślniczych na 2-3 festiwalowe dni. Podobnie jest w tych europejskich krajach, w których możemy mówić o przynajmniej średnio rozwiniętej scenie piwowarstwa rzemieślniczego. Od mniejszych i lokalnych po większe i krajowe, aż po duże międzynarodowe festiwale – to zjawisko już na dobre wpisało się w świat kraftów – informuje Marek Kamiński.

- Nic więc dziwnego, że wraz z rosnącym zainteresowaniem zagranicy polskimi piwami rzemieślniczymi i coraz śmielszym wchodzeniem polskich rzemieślników ze swoimi piwami na zagraniczne rynki, wielu z nich od paru lat zaczęło się również pojawiać na festiwalach piwnych w całej Europie - dodaje.

I podkreśla, że festiwale zagraniczne, podobnie jak w Polsce, mają różny charakter i są w różny sposób zorganizowane. Łączy je jednak jedna wspólna cecha – niemal wszystkie mają bardziej degustacyjny charakter niż festiwale w Polsce i większy nacisk położony jest na stronę promocyjną browarów niż na sprzedaż dużej ilości piwa.

- To podejście widać zarówno w konstrukcji i wystroju stoisk (proste, zunifikowane stoiska dla wszystkich wystawców, ujednolicone oznakowanie, wzorze szkła festiwalowego (zwykle są to małe szkła degustacyjne o pojemności 100-200 ml) i częstym braku możliwości serwowania piwa w plastikowych kubkach (obowiązuje wyłącznie szkło festiwalowe) – informuje współwłaściciel Browaru Kingpin.

- Często to organizatorzy kupują piwo od wystawców przed festiwalem i biorą na siebie odpowiedzialność za prowadzenie sprzedaży na festiwalu, czasami przejmując nawet obsługę stoisk – dodaje.

- Dodatkowo od kilku lat rośnie popularność festiwali w formule „płacisz raz – degustujesz ile chcesz”, gdzie w ramach biletu wstępu na sesję, dzień czy festiwal otrzymuje się szkło festiwalowe i możliwość degustowania do woli na wszystkich stoiskach – mówi również.

I ocenia, że takie podejście do festiwalu piwnego niesie korzyści dla obu stron imprezy.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (8 648) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane