Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polskie piwo podbija Wielką Brytanię

  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 20-05-2014, 08:24
Polskie piwo podbija Wielką Brytanię

Zagraniczne browary ratują dynamikę sprzedaży piwa w Wielkiej Brytanii, co jest m.in. zasługą piwa Tyskie, które weszło do grona najpopularniejszych trunków i awansowało do grona dziesięciu najpopularniejszych światowych piw na Wyspach - informuje Puls Biznesu.

Numerem jeden jest francuski Kronenbourg 1664, na drugim miejscu jest Beck's z Niemiec, a potem San Miguel z Hiszpanii. I to światowe piwa, jak donoszą brytyjscy dziennikarze, są motorami wzrostu tamtejszego rynku. 

Sprzedaż piwa w Wielkiej Brytanii w 2013 roku wzrosła wartościowo o 3 proc. do 3 mld funtów, a pod względem wolumenu o 1,9 proc. W tym czasie sprzedaż zagranicznych złocistych trunków zwiększyła się odpowiednio o 21,3 i 18,6 proc.

Tyskie, zdaniem tamtejszych ekspertów, zawdzięcza popularność nie tylko polskim emigrantom, ale z powodu spowolnienia gospodarczego ludzie więcej piją w domu niż na mieście, co sprawia, że więcej eksperymentują.

Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej, do której należy marka Tyskie, zapewnia, że siostrzana spółka KP w Wielkiej Brytanii dostrzega potencjał drzemiący w Tyskim, którego sprzedaż rośnie znacznie szybciej niż rynek piwa. Głównymi rynkami, na których KP sprzedaje swoje marki pozostają Niemcy, USA, Kanada i właśnie Wielka Brytania.

Grupa Żywiec, drugi gracz nad Wisłą, deklaruje, że jego piwa trafiają na rynki prawie 40 krajów na świecie. W 2013 r. zwiększyła eksport o 15 proc. Grupa najwięcej eksportuje do Wielkiej Brytanii, Niemiec, USA, Kanady i Irlandii.

W 2013 r. Polska wyeksportowała ponad 2,5 mln hektolitrów piwa, czyli 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Cała krajowa produkcja wyniosła w 2013 roku prawie 39 mln hektolitrów, czyli spadła o ok. 2 proc. pod względem wolumenu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • TT 20-05-2014, 10:18:
Od lat analizując strategie takich marek jak Tyskie, czy Żywiec uważam, że jedyną szansą na ich wzrosty w kraju jest przedstawienie ich jako marek prawdziwie globalnych, co będzie poparte sprzedażą na rynkach zagranicznych. Znaczącą sprzedażą. I bardzo dobrze, że to się dzieje.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 784) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 268)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH