Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Polskie Stowarzyszenie Browarów Rzemieślniczych przedstawiło pierwszy raport z działalności browarów w 2018 r.

Polskie Stowarzyszenie Browarów Rzemieślniczych przedstawiło pierwszy roczny raport z działalności browarów zrzeszonych w stowarzyszeniu. Pierwszym rokiem objętym podsumowaniem jest pełny rok 2018.  Według szacunków PSBR udział piw kraftowych w rynku piwa to 0,4 - 0,5 proc.


Polskie Stowarzyszenie Browarów Rzemieślniczych przedstawiło pierwszy raport z działalności browarów w 2018 r.
fot. Shutterstock

- Planujemy przedstawiać takie zestawienia co 6 miesięcy, czyli dwa razy w roku - po półroczu oraz podsumowujące zakończony rok. Regularne zbieranie danych pozwoli już niebawem opisywać rynek polskich piw kraftowych również w kontekście pojawiających się trendów i dynamiki zmian zachodzących na rynku – informuje prezes stowarzyszenia Marek Kamiński.

W roku 2018 skupionych w Stowarzyszeniu było (średnio) 28 browarów rzemieślniczych. Podawanie danych do zestawienia było fakultatywne, na co zdecydowało się 24 członków PSBR.

Z raportu wynika, że browary rzemieślnicze skupione w PSBR uwarzyły w 2017 r. 68 tys hektolitrów piwa. Łączna produkcja wszystkich browarów rzemieślniczych w Polsce szacowana jest na poziomie 140 - 200 tys hl. Oznacza to, że PSBR skupia producentów odpowiedzialnych za 35-50% (wolumenowo) piw kraftowych na rynku.

Wobec prawie 41 mln hl piwa wyprodukowanego w Polsce łącznie, w trzech segmentach rynku (koncernowy, regionalny i rzemieślniczy/kraftowy), udział piw kraftowych w rynku to wg szacunków PSBR 0,4 - 0,5 proc.

Średni poziom produkcji browaru rzemieślniczego to ponad 2800 hl (ok. 560 000 tys. butelek 0,5 l), a zdecydowaną większość stanowią piwa górnej fermentacji (ale), które stanowiły 90% całej produkcji browarów PSBR wobec 10% piw dolnej fermentacji (lagery).

Najpopularniejszymi opakowaniami dla piw rzemieślniczych są butelka 0,5 l (bezzwrotna) oraz jednorazowy keg Petainer 30 l.

Browary rzemieślnicze balansują między stałością oferty - aż 224 piwa w stałej ofercie w 2018 r., a różnorodnością i nowościami - nowych piw wprowadzonych na rynek było aż 357, co daje średnio nowe piwo kraftowe browarów PSBR na rynku na dzień.

Z raportu wynika też, że w browarze rzemieślniczym do wyprodukowania 1 tys. hl piwa potrzeba średnio 2,6 pracownika. Dla porównania - w produkcji koncernowej jest to 0,24 pracownika na każdy 1 tys hl. Zatem każdy 1 tys. hl zwiększonej produkcji w browarze rzemieślniczym to prawie 3 nowo zatrudnione osoby.

Raport podaje też, że browary rzemieślnicze są bardzo aktywne w promocji bezpośredniej swoich produktów - w roku 2018 uczestniczyły łącznie w 340 wydarzeniach promujących swoje piwa. Daje to średnio ponad 1 wydarzenie promocyjne na miesiąc dla każdego z browarów. Browarnicy i piwowarzy kraftu często poświęcają weekendy, by spotkać się z fanami swoich piw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    piwa rzemieślnicze RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    rynek piw rzemieślniczych RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    Marek Kamiński RSS ALERT    /    Polskie Stowarzyszenie Browarów Rzemieślniczych RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.220.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.