Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Popyt na alkohole premium da szansę na rozwój małym i średnich producentom

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-03-2016, 11:06
Popyt na alkohole premium da szansę na rozwój małym i średnich producentom
mówi serwisowi portalspozywczy.pl Leszek Wiwała, prezes zarządu Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy

- Premiumizacja to jeden z najważniejszych trendów na rynku mocnych alkoholi. Mam nadzieję, że przy stabilnej sytuacji gospodarczej i rozsądnej polityce podatkowej wzrost popyt na takie napoje będzie trwały - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Leszek Wiwała, prezes zarządu Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

Wiwała wskazuje, że wzrost sprzedaży produktów luksusowych został zatrzymany przez podwyżkę akcyzy w 2014 r. Jego zdaniem większy popyt na produkty premium daje szansę na rozwój również małym i średnich przedsiębiorstwom specjalizującym się np. w wysokiej jakości wódkach, nalewkach czy okowitach wytwarzanych w limitowanych, krótkich seriach.

- Producenci są gotowi oferować klientom produkty najwyższej jakości. Warto wspomnieć, że polską wódkę pił ostatnio słynny angielski agent James Bond. Przy korzystnej sytuacji gospodarczej popyt na luksusowe mocne alkohole w Polsce powinien rosnąć - ocenia prezes ZP PPS.

Wiwała pozytywnie ocenia zmiany, jakie zachodzą w kulturze picia mocnych alkoholi w Polsce. Rośnie grupa koneserów wysokiej jakości trunków. Jak dodaje, barierą oprócz wysokich podatków są ograniczone możliwości komunikacji marketingowej z klientami. Stąd trudno firmom z branży spirytusowej budować świadomość i rozwijać kategorię alkoholi premium.

- Mamy bardzo bogatą tradycję produkcji napojów spirytusowych. To nasza niewykorzystana szansa. Krajowa sprzedaż jest nasycona i raczej nie będzie rosła. Liczę jednak na stały wzrost wartości rynku. Poza tym wódka to ciągle jedna z nielicznych mocnych marek Polski, które mogą być hitem eksportowym. Tu z pewnością warto postawić na alkohole luksusowe. Dużo zależy także od zaangażowania naszej dyplomacji ekonomicznej w zdobywaniu zagranicznych rynków. W tym zakresie możemy się wiele nauczyć np. od Brytyjczyków czy Francuzów - podsumowuje prezes zarządu ZP PPS.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Obserwator 25-03-2016, 12:12:
Dwie poprawki. Podwyżka akcyzy stosunkowo najmniej dotknęła alkohole z segmentu premium, gdzie udział podatków w cenie jest proporcjonalnie mniejszy. Po drugie, nie liczyłbym na jakąkolwiek "dyplomację handlową", jako instrument rozwoju eksportu. Każdy producent jest zdany wyłącznie na siebie, a państwo niech raczej trzyma się od tego z daleka...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 784) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 268)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH