Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Posty o e-papierosach na Instagramie zablokowane przez brytyjski urząd

Posty czterech producentów e-papierosów na platformie społecznościowej Instagram zostały zablokowane przez brytyjski urząd określający standardy reklamy ASA - podał serwis BBC. Na opublikowanych zdjęciach znane osoby prezentowały e-papierosy.

Posty o e-papierosach na Instagramie zablokowane przez brytyjski urząd
Fot. Shutterstock

Zablokowane przez urząd ds. standardów reklamy (ASA, ang. Advertising Standards Authority) to posty, na których znane osoby z branży modowej i muzycznej, w tym piosenkarka Lily Allen, prezentowały produkty British American Tobacco (BAT), Ama Vape, Attitude Vapes i Global Vaping Group.

Jak zauważyło BBC, reklama elektronicznych produktów do palenia jest w mediach społecznościowych zabroniona. Jedna z grup, które złożyły skargę, stwierdziła, że decyzja urzędu to "ogromny krok naprzód".

"Chociaż orzeczenie ASA to świetna wiadomość, konieczna jest pilna zmiana polityki na Facebooku, Instagramie i Twitterze, aby uniemożliwić BAT i innym firmom tytoniowym korzystanie z mediów społecznościowych w celu reklamowania swoich szkodliwych produktów wśród młodych ludzi na całym świecie" - podkreślono w oświadczeniu amerykańskiej organizacji non-profit Campaign for Tobacco-Free Kids.

Skargę poparły brytyjska grupa antynikotynowa Action on Smoking and Health (Ash) oraz wspierana przez fundację Bloomberg Philanthropies organizacja Stopping Tobacco Organations and Products (Stop).

Firmy zostały oskarżone o promowanie e-papierosów zawierających nikotynę z udziałem osób, które wydawały się mieć mniej niż 25 lat, a taka reklama również jest niezgodna z prawem - podał serwis.

W odpowiedzi BAT podkreślił, że komunikacja w internecie ma na celu przekazywanie faktycznych informacji o produktach, ale stanowi bezpośredniej ani pośredniej ich promocji.

Prezes Ash Deborah Arnott podkreśliła jednak, że "Prawo zawsze jasno mówiło, że wszelkie reklamy e-papierosów w internecie są niedozwolone". Według Arnott linia obrony BAT, twierdzącego, że w mediach społecznościowych prowadziło jedynie komunikację informacyjną, nie ma podstaw, a postawa firmy jest nieodpowiedzialna i niezgodna z prawem.

ASA orzekło, że posty wszystkich czterech firm promujące e-papierosy zawierające nikotynę "nie powinny być publikowane na Instagramie w przyszłości", chyba że nie będą widoczne dla osób poniżej 18 roku życia. Ponadto osoby promujące tego rodzaju produkty powinny mieć ukończone 25 lat.

Jak zauważyło BBC, rzecznik Instagrama zapewnił, że platforma również zaktualizowała swoją politykę i nie będzie w przyszłości pozwalać na płatne promocje urządzeń do wapowania ani wyrobów tytoniowych w aplikacji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-papierosy RSS ALERT    /    Wielka Brytania RSS ALERT    /    social media RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.24.208
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.