Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Premiumizacja w branży alkoholi sposobem na budowę marki i dotarcie do konsumenta

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 05-10-2018, 13:16
Premiumizacja w branży alkoholi sposobem na budowę marki i dotarcie do konsumenta
Aneta Sierocińska, specjalista ds. PR w Komunikacji Plus fot. Komunikacja Plus

Premiumizacja to znakomity sposób na budowanie marki, zarówno w aspektach produktowych, jak i w oparciu o wartości dodane. Wyzwań wobec efektywnego dotarcia do konsumentów branży alkoholowej w Polsce jest bowiem bardzo dużo (np. obostrzenia prawne uniemożliwiają wykorzystywanie pełnego spektrum działań marketingowych i promocyjnych). Jednak to nie zniechęca producentów do szukania innych, dozwolonych szans na komunikację, a jedną z nich jest właśnie premiumizacja – ocenia Aneta Sierocińska, specjalista ds. PR w agencji Komunikacja Plus.

Dodaje, że branża alkoholi wysokoprocentowych kilka lat temu z zapałem zaczęła swoją drogę ku premiumizacji oferty, bo pragnienie luksusu możliwe jest do spełnienia również w segmencie mainstreamowym. Dynamiczny rozwój produktów premium stał się dla branży inspiracją do adaptacji tego typu działań przy alkoholach bardziej dostępnych cenowo dla konsumentów. Wiąże się to z korzyściami zarówno dla firm, jak i odbiorców.

I wskazuje, że oprócz obserwacji ekspertów, potwierdzają to też dane z raportu firmy Nielsen pt. „Napoje alkoholowe w Polsce 2018”. Z raportu wynika, że w ubiegłym roku segment alkoholi premium stał się drugim pod względem wartości sprzedaży przedziałem w Polsce – zaraz po największym mainstreamie. W 2017 r. produkty premium stanowiły 18,4 proc. całościowej wartości sprzedaży branży alkoholowej, podczas gdy 2 lata wcześniej poziom ten wynosił 16,4 proc.

Premiumizacja, czyli trend polegający na zwiększeniu lub nadawaniu dodatkowych wartości produktom z niższych przedziałów cenowych, jest obecna w polskiej branży alkoholi nieprzerwanie od kilku lat i wygląda na to, że w najbliższych latach na stałe zagości na rynku. Rosną bowiem możliwości finansowe konsumentów, którzy stają się też coraz bardziej wymagający i świadomi swoich wyborów.

Aneta Sierocińska z Komunikacji Plus podkreśla, że oprócz rosnących oczekiwań wobec samego produktu, wzrasta też potrzeba bardziej angażującej formy komunikacji marek z otoczeniem. Specyfika teraźniejszego odbiorcy bezpośrednio skłania producentów alkoholi wysokoprocentowych do tworzenia kontentu o najwyższej jakości.

– Marki prześcigają się w adresowaniu najskrytszych potrzeb konsumentów. Poprzez odpowiednią komunikację starają się przekonać swoich klientów, że dzięki ich produktom mogą należeć do ekskluzywnego grona. Nie jest to jednak takie proste. Przekaz powinien wzbudzać w odbiorcach poczucie prestiżu i wyjątkowości. Musi być także odpowiednio stargetowany, spersonalizowany i bogaty w eksperckie treści – mówi zaś Anna Knowska, dyrektor zarządzający Komunikacji Plus.

W ramach działań komunikacyjnych, producenci nie zamykają się tylko do grona specjalistów. Praktykowane też są np. kolaboracje marek z cenionymi muzykami, aktorami, podróżnikami czy szeroko rozumianymi influencerami. Aneta Sierocińska z Komunikacji Plus za przykład podaje firmę Stock Polska.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 623) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.