Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Ambry: Handel może zyskać na większej sprzedaży cydru

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-04-2015, 11:25
Prezes Ambry: Handel może zyskać na większej sprzedaży cydru
fot. Grupa Ambra

Dla Grupy Ambra głównym celem na ten rok są nie tylko inwestycje w markę Cydr Lubelski, ale też zwiększenie zakupów cydru w punktach sprzedaży. Klienta trzeba wesprzeć w poszukiwaniach cydru na półkach i do tego powinien także przyłożyć się sektor handlu, który też może coś tego mieć - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

- Będziemy bardzo angażować się z cydrem na rynku polskim. Ta ścieżka naszego rozwoju na pewno nie jest zakończona, a dopiero się rozpoczyna – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Robert Ogór.

- W roku ubiegłym wsparcie projektu Cydr Lubelski kierowało się na zbudowanie powszechnej dostępności oraz świadomości marki u konsumentów. W obu obszarach nasze cele zostały w pełni osiągnięte i Cydr Lubelski osiągnął w krótkim czasie nadzwyczajną znajomość i akceptację u polskich konsumentów - dodaje.

- W roku 2015 głównym celem jest zwiększenie częstotliwości jak i wielkości zakupów Cydru Lubelskiego w punktach sprzedaży. W tym celu wprowadzamy np. nowe opakowanie Cydru Lubelskiego w puszce 0,5 litra – mówi również.

Dodaje, że Grupa Ambra będzie nadal mocno angażować się w promocję cydru w Polsce, ale ocenia, że również handel powinien być bardziej zaangażowany w tę „misję gospodarczą". 

Prezes podkreśla, że cydr powinien być bardziej eksponowany na półkach w sklepach, tak by klient łatwo mógł znaleźć produkt, którego poszukuje. Oprócz samych producentów, do wsparcia cydru powinien też bardziej przyłożyć się handel w Polsce.

- Trzeba pamiętać, że polski konsument, który idzie na zakupy ma swoje przyzwyczajenia i wie gdzie ma iść po mocny alkohol, gdzie pójść po wino, gdzie pójść po piwo. Cydr jest nowy dla niego, więc trzeba go bardziej wesprzeć na tej ścieżce zakupowej, a nagrodą za to dla handlu – i to już wiemy – są naprawdę zwiększone obroty i zadowoleni klienci – zaznacza prezes Grupy Ambra.

- Nadal borykamy się z tym problemem i mamy nadzieję, że uda nam się tę sytuację poprawić, ale wiemy też, że będziemy musieli w to zainwestować. Całe napięcie związane z projektem cydru wiąże się tylko i wyłącznie z tym zagadnieniem - dodaje.

Według prognoz ekspertów rynek cydru w Polsce może w perspektywie pięciu lat dojść do poziomu ok. 30-50 milionów litrów, czyli ok. 0,8-1,5 proc. rynku piwa, a docelowo może sięgnąć nawet ok. 2,0 procent rynku piwa, czyli ok. 70-80 milionów litrów.

Grupa Ambra sprzedała ponad pięć milionów litrów cydru od momentu wprowadzenia go na rynek, czyli w czerwcu 2013 roku, i jej udział w rynku wynosi ponad 50 proc.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Grupa działa w kilku sektorach rynku win i alkoholi w oparciu o portfel znanych marek taki jak: Dorato, CIN&CIN, EL Sol, Piccolo, Cydr Lubelski, Baczewski czy Pliska.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH