Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes Ambry: Rynek wina i alkoholi premiumizuje się. Rośnie średnia cena wina

Rynek wina w Polsce, ale też innych alkoholi, premiumizuje się. Rynek alkoholi jest rynkiem rosnącej wartości, a wino jest w nim kategorią premium – ocenia prezes Grupy Ambra, Robert Ogór.

Prezes Ambry: Rynek wina i alkoholi premiumizuje się. Rośnie średnia cena wina
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra

Zarówno w Polsce jak i w Europie konsumenci zwiększają wydatki na napoje alkoholowe nie zwiększając wolumenu konsumpcji. Najbardziej dynamicznie rosną wino i whisky, które stanowią ofertę premium na tle rynku alkoholi.

Ambra podaje, że główne kategorie alkoholi i segmenty premium rosną w tempie ponad 8 proc., podczas gdy pozostałe kategorie rosną o niewiele ponad 1 proc.   

- Obserwujemy, że w krajach rozwiniętych najważniejszym trendem w ciągu ostatnich 10 lat, ogarniającym nadal wszystkie sektory rynku spożywczego jest poszukiwanie przez konsumentów produktów wysokiej wartości – mówi Robert Ogór.

Systematycznie rośnie średnia cena butelki wina

Prezes Ambry wskazuje, że wino jest kategorią premium na tle rynku alkoholi. Jego wartość rośnie dynamicznie. Wielu konsumentów, którzy kupowali tanie wina w dyskontach przechodzi od win tańszych do droższych.

- Spośród trzech głównych kategorii alkoholi, na które idzie 90 proc. wydatków Polaków w tym segmencie , czyli piwo, wódka i wino, to właśnie wino jest symbolem tej tzw. „lepszości”, chociaż trzeba wskazać, że kategoria wódki też się premiumizuje (…) whisky osiągnęła zaś wartość 2 mld złotych, czyli poziom wartości rynku wina – mówi również prezes grupy Ambra.

- W Polsce rośnie nie tylko rynek wina, ale też średnia cena wina, ponieważ ogólna kondycja gospodarstw domowych nie jest zła, rosną dochody i poziom wykształcenia, a także rola i wpływ kobiet na decyzje konsumenckie, następuje rozwój turystyki, zmiana stylu życia, a także rośnie skłonność do zakupu dóbr luksusowych – dodaje.

Średnia cena butelki wina (0,75 litra) rosła w ostatnich pięciu latach średnio o  2,9 proc. W 2012 roku wynosiła 13,43 złote, w 2013 r. – 13,89 zł, w 2014 r. – 14,20 zł, a w 2017 roku wzrosła do 15,07 zł.

Ambra podaje za firmą Nielsen, że najszybciej rosnącym segmentem kategorii są wina premium za 20-30 zł, segment ten rośnie w tempie 22,5 proc. i stanowi obecnie 13,8 proc. kategorii wobec 12 proc. rok temu i 11 proc. w 2016 roku. Segment economy (wina poniżej 12 zł) zmniejszył udział w kategorii do 33 proc. obecnie z 35 proc. w 2016 roku, zaś wina tzw. mainstream (12-20 zł) utrzymują udział rzędu 50 proc. Segment top premium (wina powyżej 30 zł) utrzymują udział w kategorii na poziomie 4 proc.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    alkohole premium RSS ALERT    /    premiumizacja RSS ALERT    /    wina premium RSS ALERT    /    rynek alkoholu w Polsce RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    Robert Ogór RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Stock 2018-09-24 17:57:08
    Prezesie nie wziol byś spowrotem Piotra D?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.219.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.