REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Szef Belvedere: Przyszłość rynku w Polsce to wódki mainstream i premium

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-06-2015, 20:02
Prezes Belvedere o przyszłości rynku wódki w Polsce
fot. Belvedere

Jean-Noel Reynaud, prezes Grupy Belvedere mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl, że na rynku wódki w Polsce można obserwować zmianę preferencji i przesunięcie konsumpcji z najtańszych wódek na wódki mainstream i premium. W tych wódkach leży przyszłość rynku w Polsce, niezależnie czy będą to wódki czyste, smakowe czy kolorowe.

REKLAMA

Czy konsumpcja czystej wódki w Polsce będzie spadać na korzyść alkoholi smakowych i kolorowych? - Ta zmiana w konsumpcji już następuję – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Jean-Noel Reynaud.

- Zmienia się moda, szczególnie wśród młodego pokolenia, a podwyżka podatku akcyzowego pociągnęła za sobą przejście od alkoholi najtańszych do tych ze średniej półki cenowej, ponieważ w jednej butelce wódki około 70 proc. ceny stanowi podatek akcyzowy, czyli im większy jest udział podatku w cenie tym mniejsza jest różnica pomiędzy ceną wódek markowych i tych z niższej półki. Koniec końców możemy obserwować zmianę preferencji i przesunięcie się konsumpcji z tych najtańszych wódek, które nadal stanowią dużą cześć rynku, na wódki mainstream i premium, ale musimy też pamiętać, że popyt będzie ograniczony także przez to, że w Polsce wódka nie może być reklamowana – dodaje.

- W Polsce wódki z segmentu mainstream mają wkład we wzrost całego rynku wódki czy rynku alkoholi na poziomie ok. 90 proc., natomiast w USA ok. 50 proc. Skąd taka różnica? Dlaczego w USA konsumenci kupują coraz więcej produktów premium? Dlatego, że można tam reklamować wódkę, a zatem możliwa jest reklama czy komunikacja opierająca się na przekazie emocjonalnym – podkreśla.

- Sądzę, że przyszłość rynku wódki leży w segmencie mainstream, ale też w segmencie premium, niezależnie czy będzie to wódka czysta, smakowa czy kolorowa – mówi również w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Jean-Noel Reynaud.

Rynek alkoholi mocnych w Polsce znalazł się w trudnej sytuacji. Od początku 2014 roku została podwyższona o 15 proc. akcyza na alkohole spirytusowe, na rynku rozpoczęła się wojna cenowa, zaś dodatkowo zmieniają się preferencje konsumentów.

Z powodu oczekiwanej podwyżki akcyzy, która weszła w życie z początkiem 2014 r., sprzedaż w czwartym kwartale 2013 r. była w Polsce szczególnie wysoka. Wywarło to z kolei negatywny wpływ na sprzedaż odnotowaną w 2014 r.

Belvedere jest grupą działającą w sektorze win i alkoholi mocnych, obecną w Europie i w Stanach Zjednoczonych, opartą na silnych spółkach lokalnych.

Grupa posiada i rozwija portfel wiodących marek alkoholi mocnych, a w szczególności Sobieski, Krupnik, William Peel, Marie Brizard i Fruits & Wine. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH