Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szef Belvedere: Przyszłość rynku w Polsce to wódki mainstream i premium

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-06-2015, 20:02
Prezes Belvedere o przyszłości rynku wódki w Polsce
fot. Belvedere

Jean-Noel Reynaud, prezes Grupy Belvedere mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl, że na rynku wódki w Polsce można obserwować zmianę preferencji i przesunięcie konsumpcji z najtańszych wódek na wódki mainstream i premium. W tych wódkach leży przyszłość rynku w Polsce, niezależnie czy będą to wódki czyste, smakowe czy kolorowe.

Czy konsumpcja czystej wódki w Polsce będzie spadać na korzyść alkoholi smakowych i kolorowych? - Ta zmiana w konsumpcji już następuję – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Jean-Noel Reynaud.

- Zmienia się moda, szczególnie wśród młodego pokolenia, a podwyżka podatku akcyzowego pociągnęła za sobą przejście od alkoholi najtańszych do tych ze średniej półki cenowej, ponieważ w jednej butelce wódki około 70 proc. ceny stanowi podatek akcyzowy, czyli im większy jest udział podatku w cenie tym mniejsza jest różnica pomiędzy ceną wódek markowych i tych z niższej półki. Koniec końców możemy obserwować zmianę preferencji i przesunięcie się konsumpcji z tych najtańszych wódek, które nadal stanowią dużą cześć rynku, na wódki mainstream i premium, ale musimy też pamiętać, że popyt będzie ograniczony także przez to, że w Polsce wódka nie może być reklamowana – dodaje.

- W Polsce wódki z segmentu mainstream mają wkład we wzrost całego rynku wódki czy rynku alkoholi na poziomie ok. 90 proc., natomiast w USA ok. 50 proc. Skąd taka różnica? Dlaczego w USA konsumenci kupują coraz więcej produktów premium? Dlatego, że można tam reklamować wódkę, a zatem możliwa jest reklama czy komunikacja opierająca się na przekazie emocjonalnym – podkreśla.

- Sądzę, że przyszłość rynku wódki leży w segmencie mainstream, ale też w segmencie premium, niezależnie czy będzie to wódka czysta, smakowa czy kolorowa – mówi również w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Jean-Noel Reynaud.

Rynek alkoholi mocnych w Polsce znalazł się w trudnej sytuacji. Od początku 2014 roku została podwyższona o 15 proc. akcyza na alkohole spirytusowe, na rynku rozpoczęła się wojna cenowa, zaś dodatkowo zmieniają się preferencje konsumentów.

Z powodu oczekiwanej podwyżki akcyzy, która weszła w życie z początkiem 2014 r., sprzedaż w czwartym kwartale 2013 r. była w Polsce szczególnie wysoka. Wywarło to z kolei negatywny wpływ na sprzedaż odnotowaną w 2014 r.

Belvedere jest grupą działającą w sektorze win i alkoholi mocnych, obecną w Europie i w Stanach Zjednoczonych, opartą na silnych spółkach lokalnych.

Grupa posiada i rozwija portfel wiodących marek alkoholi mocnych, a w szczególności Sobieski, Krupnik, William Peel, Marie Brizard i Fruits & Wine. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 440) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH