REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska: Dla rynku piwa kluczowe są innowacje

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl / KPMG
  • Data: 25-11-2014, 12:51
Prezes Carlsberg: Dla rynku piwa kluczowe są innowacje
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska (fot. carlsberg.pl)

Spośród trendów konsumenckich, które obserwujemy, absolutnie kluczowy dla rynku piwa jest trend innowacyjny. Lojalni, starsi konsumenci pozostają wierni standardowemu lagerowi i raczej takimi pozostaną, bo to bezpieczny, pewny wybór. Ale nowi konsumenci z młodszych pokoleń mają zupełnie inne oczekiwania - zauważa Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska w komentarzu do raportu „Rynek napojów alkoholowych w Polsce 2014" przygotowanego przez KPMG Polska.

REKLAMA

Według analityków KPMG, kluczowymi trendami konsumenckimi kształtującymi rynek piwa w Polsce są premiumizacja oraz innowacyjność. Konsumenci są niezwykle otwarci na nowe propozycje i często aktywnie poszukują nowych gatunków, odmian i smaków. Wykształciła się także niemała grupa osób, które szukają produktów i marek wyższej jakości i gotowe są za nie zapłacić więcej, niż za standardowy produkt.

Coraz częściej piwo staje się częścią stylu życia, a jego wybór - elementem indywidualności. Jednocześnie konsumenci bardzo mocno cenią sobie lokalność, co przekłada się nie tylko na zainteresowanie polskimi markami, ale także docenianie regionalnego charakteru produktów. Wszystkie te zjawiska oddziałują bardzo silnie na rynek i strukturę sprzedaży i - w niemal zgodnej opinii zarządzających z branży piwnej - będą dalej oddziaływać na kategorię w najbliższych latach.

- Konsumenci szukają nowych stylów piwnych i nowych smaków. Dla nich bardzo ważne jest, żeby produkt był nowatorski, odpowiadający ich indywidualności, żeby pozwalał na ekspresję. Pogłębia się także trend związany ze zdobywaniem i pogłębianiem wiedzy o produkcie. Coraz więcej jest pasjonatów, piwowarów domowych. To oczywiście wciąż nisza, ale nisza, która oddziałuje i będzie oddziaływać na biznes jako całość - prognozuje Tomasz Bławat w raporcie „Rynek napojów alkoholowych w Polsce 2014".

- Jest kilka innych potencjalnie ważnych trendów konsumenckich, które mogą być przez branżę eksplorowane, ale zajmie jej jeszcze sporo czasu, zanim nauczy się przekładać je na rzeczywistość biznesową. Takim trendem jest np. miksologia. Są tutaj ogromne możliwości dla kategorii piwnej, na razie jeszcze zupełnie niewykorzystane - dodaje prezes Carlsberg Polska.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Gość 25-11-2014, 13:05:
Jakie ma to przełożenie na masową produkcję nijakiego lagera?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 870) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH