Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Carlsberg Polska: Branża piwna w Polsce musi stawić czoła kilku wyzwaniom

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-06-2014, 13:57
Prezes Carlsberg Polska: Branża piwna w Polsce musi stawić czoła kilku wyzwaniom

Branża piwna w Polsce musi stawić czoła kilku wyzwaniom takim jak m.in. nasycony rynek piwa w Polsce, stagnacja popularności piw jasnych pełnych czy stabilne ceny piwa przy rosnących kosztach - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

- Przed branżą są dwa wyzwania konsumenckie i kilka biznesowych. Wyzwanie konsumenckie to stagnacja popularności gatunku piwa jasne pełne. Drugie to nie do końca sprecyzowany kierunek, w którym kategoria mogłaby się rozwijać. Czy będzie to w stronę konsumentów młodych dorosłych, czy też w stronę kobiet, dla których smak piwny jest często barierą - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- W związku z tym branża i my jako biznes musimy wyjść tym oczekiwaniom naprzeciw. Wyzwaniem biznesowym w Polsce jest nasycony rynek, dlatego w tej chwili dalszy rozwój może odbywać się poprzez wzrost wartości, gdyż na wzrost wolumenowy niekoniecznie jest miejsce - dodaje.

Zaznacza też, że od kilku lat ceny piwa prawie się nie zmieniają mimo inflacji wszelkiego rodzaju kosztów.

- Jeśli popatrzymy na cenę piwa, tzw. średnią cenę pół litra piwa na polskim rynku, czyli cenę dla konsumenta, to od lat oscyluje ona wokół poziomu dwóch złotych. Jest to ogromne wyzwanie biznesowe, ponieważ co roku mamy do czynienia z inflacją kosztów, wynagrodzeń, surowców, opakowań, energii i wszystkiego co wiąże się z naszym biznesem. W efekcie musimy to przekładać np. w Carlsberg Polska na ceny produktu - podkreśla Tomasz Bławat.

- Aby konsument był skłonny zaakceptować wyższą cenę musi być przekonany, że produkt jest tego wart. Elastyczność cenowa piw jasnych pełnych nie jest duża, natomiast piw specjalnościowych, tzw. beer-mixów i innych piw smakowych jest lepsza, dlatego jest to droga w stronę wzrostu wartości - dodaje.

Jego zdaniem warto przyjrzeć się beer-miksom, czyli piwom smakowym (z dodatkiem soku lub aromatu) i ich dwucyfrowej dynamice wzrostu sprzedaży, bo to daje nadzieję na wzrost wartościowy biznesu.

Rynek piwa w Polsce w ciągu ostatniej dekady stał się rynkiem dojrzałym i konsumpcja piwa jest już wysoka - przeciętny Polak wypija około 98 litrów piwa rocznie.

W 2013 roku konsumpcja piwa w Polsce spadła o ponad 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów.

Branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale także niesprzyjająca dla tej branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku ubiegłego, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • win 17-06-2014, 11:58:
Jak się zapomina o jakości to taki macie efekt. Sami popsuliście sobie ten rynek. Jak się patrzy na szerokość półek i face-ów piwnych to przypomina bardziej półki z sokami i napojami gazowanymi a nie piwem. Poszliście na ilość – to był błąd. Już nie da się tego pić, trzeba być pijanym, by kupić kolejne piwo z dużych koncernów, a najgorzej jest w pubach. Niższe dla „wielkich” są już spalone w polsce, bo te marki już same się doprowadziły do samozagłady i upadku własnych znaków towarowych. Dolewanie pseudo soku? Kobiety? Proszę - niech wasze działy BiR będą bardziej kreatywne. Żyjcie sobie dalej na złudzeniach pogodowo-piłkarskich. Wielkim już dziękuję.
  • Organki 17-06-2014, 10:51:
Coraz trudniej będzie dla trenera 3-ligowego zespołu utrzymać pozycje. Kilka zawodników już odeszło a w kolejce ustawiają się następni. Szkoda, ale 3 liga to nie pierwsza. Firma to nie podwórko, lecz boisko gdzie gra zespól zawodowców a nie klub amatorów. Czasy zarządzania jak na folwarku już minęły. Wiec do pracy rodacy!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH