Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Carlsberg Polska: Eksport piwa nie ma dla nas uzasadnienia biznesowego

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-06-2014, 11:17
Prezes Carlsberg Polska: Eksport piwa nie ma dla nas uzasadnienia biznesowego

Carlsberg Polska nie będzie skupiał się na eksporcie swoich piw, bo nie ma to uzasadnienia biznesowego - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Carlsberg Polska Tomasz Bławat.

- Eksport jest w naszym przypadku bardzo marginalny. Być może i znalazłby się potencjał do sprzedaży na eksport, chociażby w marce Okocim, która przed laty była marką eksportową - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Jednak prawda jest taka, że skala takiego biznesu i skala czerpanych z niego przychodów jest na tyle mała, że skoncentrowanie się na tym obszarze czy przeznaczenie na to większych zasobów, nie ma swojego uzasadnienia biznesowego - dodaje.

- Są kraje gdzie konsumpcja piwa jest dużo niższa niż w Polsce jak np. Ukraina, lub w krajach południowych jak Włochy, Grecja czy Serbia. Tam panuje inna kultura spożycia alkoholu, skoncentrowana wokół wina, więc tam istnieje potencjał, ale tam sprzedażą zajmuje się już Grupa Carlsberg - mówi również.

Rynek piwa w Polsce w ciągu ostatniej dekady stał się rynkiem dojrzałym i konsumpcja piwa jest już wysoka - przeciętny Polak wypija około 98 litrów piwa rocznie.

W 2013 roku konsumpcja piwa w Polsce spadła o ponad 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów.

Branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale także niesprzyjająca dla tej branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku ubiegłego, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

W tym roku browary spodziewają się stabilizacji lub nawet wzrostu na rynku piwa dzięki coraz bogatszej ofercie piw specjalnych, niepasteryzowanych i smakowych, po tym jak rok 2013 okazał się właśnie rokiem piw specjalnych i innowacji.

Dodatkowo za wzrostem rynku może przemawiać oczekiwana poprawa nastrojów konsumenckich, a także perspektywa wspólnego przeżywania w pubach emocji sportowych w czerwcu i lipcu, związanych z Mistrzostwami Świata w piłce nożnej w Brazylii.

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, na drugim miejscu plasuje się Grupa Żywiec, zaś na trzecim jest Carlsberg Polska.

Udziały wolumenowe Carlsberg Polska w rynku piwa w 2013 roku wyniosły ok. 20 proc., a wartościowo 19,4 proc. W 2013 roku Carlsberg Polska wyprodukował ok. 7,0 milionów hektolitrów piwa.

Carlsberg Polska, należący do duńskiego koncernu piwnego Carlsberg, ma w swoim portfelu marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. W latach 2012 i 2013 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również piwa sezonowe z Browaru Okocim, Okocim Radler, Somersby oraz Grimbergen.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH