REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Carlsberg Polska: Eksport piwa nie ma dla nas uzasadnienia biznesowego

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-06-2014, 11:17
Prezes Carlsberg Polska: Eksport piwa nie ma dla nas uzasadnienia biznesowego

Carlsberg Polska nie będzie skupiał się na eksporcie swoich piw, bo nie ma to uzasadnienia biznesowego - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Carlsberg Polska Tomasz Bławat.

REKLAMA

- Eksport jest w naszym przypadku bardzo marginalny. Być może i znalazłby się potencjał do sprzedaży na eksport, chociażby w marce Okocim, która przed laty była marką eksportową - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Jednak prawda jest taka, że skala takiego biznesu i skala czerpanych z niego przychodów jest na tyle mała, że skoncentrowanie się na tym obszarze czy przeznaczenie na to większych zasobów, nie ma swojego uzasadnienia biznesowego - dodaje.

- Są kraje gdzie konsumpcja piwa jest dużo niższa niż w Polsce jak np. Ukraina, lub w krajach południowych jak Włochy, Grecja czy Serbia. Tam panuje inna kultura spożycia alkoholu, skoncentrowana wokół wina, więc tam istnieje potencjał, ale tam sprzedażą zajmuje się już Grupa Carlsberg - mówi również.

Rynek piwa w Polsce w ciągu ostatniej dekady stał się rynkiem dojrzałym i konsumpcja piwa jest już wysoka - przeciętny Polak wypija około 98 litrów piwa rocznie.

W 2013 roku konsumpcja piwa w Polsce spadła o ponad 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów.

Branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale także niesprzyjająca dla tej branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku ubiegłego, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

W tym roku browary spodziewają się stabilizacji lub nawet wzrostu na rynku piwa dzięki coraz bogatszej ofercie piw specjalnych, niepasteryzowanych i smakowych, po tym jak rok 2013 okazał się właśnie rokiem piw specjalnych i innowacji.

Dodatkowo za wzrostem rynku może przemawiać oczekiwana poprawa nastrojów konsumenckich, a także perspektywa wspólnego przeżywania w pubach emocji sportowych w czerwcu i lipcu, związanych z Mistrzostwami Świata w piłce nożnej w Brazylii.

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, na drugim miejscu plasuje się Grupa Żywiec, zaś na trzecim jest Carlsberg Polska.

Udziały wolumenowe Carlsberg Polska w rynku piwa w 2013 roku wyniosły ok. 20 proc., a wartościowo 19,4 proc. W 2013 roku Carlsberg Polska wyprodukował ok. 7,0 milionów hektolitrów piwa.

Carlsberg Polska, należący do duńskiego koncernu piwnego Carlsberg, ma w swoim portfelu marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. W latach 2012 i 2013 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również piwa sezonowe z Browaru Okocim, Okocim Radler, Somersby oraz Grimbergen.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (12 382) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH