Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Carlsberg Polska: Nie widać antagonizmów między małymi i dużymi browarami

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-06-2014, 13:06
Prezes Carlsberg Polska: Nie widać antagonizmów między małymi i dużymi browarami
fot. Fotolia

Na polskim rynku piwa - mimo, że jest to rynek nasycony - jest miejsce dla każdego, zarówno dla małych browarów regionalnych, jak i dużych koncernów. Nie widać szczególnych antagonizmów pomiędzy małymi, a dużymi browarami - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

- Na polskim rynku piwa jest miejsce dla każdego. W ramach tego biznesu różne browary mają różną rolę do odegrania. I tak naprawdę to małe regionalne browary rozpoczęły trend różnorodności piw i to im go zawdzięczamy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Część z tych browarów idzie obecnie drogą wolumenową, a część poszukuje wartości chcąc za sprzedany wolumen otrzymać jak najwięcej pieniędzy, a jest to możliwe, bo proponują produkt, który jest różny i nieporównywalny - dodaje.

- Nie widzę szczególnych antagonizmów pomiędzy małymi, a dużymi browarami. Sądzę, że jeśli wszyscy będziemy budowali wartość tej kategorii to wszyscy na tym skorzystamy i skorzystają też konsumenci - mówi również.

Rynek piwa w Polsce w ciągu ostatniej dekady stał się rynkiem dojrzałym i konsumpcja piwa jest już wysoka - przeciętny Polak wypija około 98 litrów piwa rocznie.

W 2013 roku konsumpcja piwa w Polsce spadła o ponad 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów.

Branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale także niesprzyjająca dla tej branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku ubiegłego, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

W tym roku browary spodziewają nie tylko stabilizacji, ale nawet wzrostu na rynku piwa m.in. dzięki oczekiwanej poprawie nastrojów konsumenckich, a także dzięki coraz bogatszej ofercie piw specjalnych, niepasteryzowanych i smakowych, po tym jak rok 2013 okazał się właśnie rokiem piw specjalnych i innowacji.

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, na drugim miejscu plasuje się Grupa Żywiec, zaś na trzecim jest Carlsberg Polska.

Carlsberg Polska należy do duńskiego koncernu piwnego Carlsberg.

Udziały wolumenowe Carlsberg Polska w rynku piwa w 2013 roku wyniosły ok. 20 proc., a wartościowo 19,4 proc. W 2013 roku Carlsberg Polska wyprodukował ok. 7,0 milionów hektolitrów piwa.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH