Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Carlsberg Polska o perspektywach browarów kraftowych: warto patrzeć na inne kraje

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-07-2017, 10:06
Prezes Carlsberg Polska o perspektywach browarów kraftowych: warto patrzeć na inne kraje
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Browary rzemieślnicze mają ok. 0,5 proc. udziału w polskim rynku piwa. Coraz częściej inwestują we własne, fizycznie istniejące browary, co może oznaczać dobry wzrost tego segmentu. Co do dalszych perspektyw warto jednak obserwować rozwój różnych segmentów w innych krajach – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

- Piwne specjalności i piwa kraftowe to ok. 2,8 proc. udziału w rynku wartościowo. Polski rynek jest dość specyficzny pod tym względem, ponieważ w wielu krajach zachodnioeuropejskich mianem piw kraftowych określa się tylko piwa z małych browarów rzemieślniczych, warzone w niewielkich ilościach. I ten segment w Polsce rozwija się bardzo dobrze - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Obecnie istnieje około 150 browarów rzemieślniczych, wg. szacunków może powstać kolejne 80. Browary kraftowe wytwarzają obecnie ok. 150 tys. hektolitrów piwa rocznie, co stanowi ok. 0,5 proc. rynku. Są szacunki, według których w następnych latach ich udział w rynku zwiększy się wielokrotnie - dodaje.

- W Polsce często browary regionalne zaliczane są do rzemieślniczych, dla odróżnienia od dużych browarów. Oba te segmenty rynku rozwijają się dynamicznie – mówi też Tomasz Bławat. 

I zaznacza, że co do dalszych perspektyw, warto obserwować rozwój różnych segmentów rynku piwa w innych krajach.

- Na przykład w USA, w ostatnim czasie rozwój piw kraftowych wyhamował. Pytanie, czy doszło do nasycenia rynku i na tym koniec, czy to jest tylko chwilowe przegrupowanie, po którym nastąpi dalszy wzrost. Tego nie wiemy – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Patrząc na polski rynek piwnych specjalności i piw kraftowych, ich udział w rynku jest ciągle niewielki, zatem jest szansa i możliwość na więcej. Widzimy też, w ramach najnowszych trendów, że browary kraftowe, coraz częściej inwestują we własne, fizycznie istniejące browary, co może oznaczać dobry wzrost tego segmentu - dodaje.

Zdaniem prezesa Carlsberg Polska rynek piwa w naszym kraju może być stabilny lub lekko spaść w 2017 roku pod względem wolumenu wobec 2016 roku, zaś dynamika rynku pod względem wartości powinna przewyższać dynamikę wolumenową, czego nie było od paru lat. I podkreśla, że rynek piwa jest dojrzały i już parę lat temu był nasycony z wysokim poziomem konsumpcji, więc trudno oczekiwać dużych, trwałych wzrostów.

Carlsberg Polska to jeden z trzech największych graczy na rynku piwa w Polsce. Ma w swoim portfolio takie marki piw jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Somersby, Grimbergen. Ważną częścią oferty są piwa regionalne -  Bosman, dostępny w regionie Polski północno-zachodniej i Piast oferowany w Polsce południowo-zachodniej.  Od 2015 roku firma jest dystrybutorem piwa Guinness.

Piwa z grupy Carlsberg Polska, która jest oddziałem duńskiej firmy Carlsberg działającej od 1847 roku, warzone są w trzech browarach  o wieloletnich tradycjach piwowarskich, takich jak: Browar Okocim w  Brzesku (1845), Browar Bosman w Szczecinie (1848) i Browar Kasztelan w Sierpcu. Łączne zatrudnienie w Polsce wynosi około 1300 pracowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kubanek 04-07-2017, 10:16:
To prawda. Rynek niszowy zawsze będzie niszowy i to dotyczy każdego sektora. Piwo kraftowe może maksymalnie dobić do 5 procent rynku. Browary regionalne może zgarną 15%. A reszta, czyli jakieś 80% i tak zgarną browary nastawione na masówkę. Nie tylko Carslberg, Asashi czy Heineken, ale także Van Pur czy Perła albo Namysłów.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.