REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Carlsberg Polska o rynku piwa w 2015 roku

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-01-2016, 10:43
Prezes Carlsberg Polska o rynku piwa w 2015 roku
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Polski rynek piwa jest nadal rynkiem silnej konkurencji cenowej, na którym wyzwaniem jest budowanie wartości kategorii. W 2015 roku rynek raczej nie zanotował dużych zmian i mógł być podobny do roku 2014 – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

REKLAMA

- Przewidujemy, że rok zakończy się dynamiką na tym samym poziomie wolumenowo co w 2014 roku – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Największy wyzwaniem niezmiennie od kilku lat pozostają niskie ceny piwa, które nie pozwalają na budowanie wartości kategorii i obniżają zyski browarów. Efekt niskich cen ma swoje przełożenie m.in. na reorganizacje, które ostatnio mają miejsce wśród dużych producentów, którzy dostosowują w ten sposób m.in. swoją bazę kosztową do sytuacji rynkowej - dodaje.

- W 2015 roku sprzyjało nam, choć w mniejszym stopniu niż się to powszechnie uważa, upalne lato i dość ciepły początek jesieni. Sprzyjające rozwojowi branży jest również zainteresowanie kategorią piwa – poszukiwanie nowych smaków i rozwój kultury piwnej, łączenia piwa z potrawami, uznanie, że piwo to szlachetny trunek, który może zachwycać na równi z winem – mówi również prezes Carlsberg Polska.

Jak zatem wpłynął sezon letni na branżę piwna w Polsce? - Pod względem poziomu sprzedaży piwa tegoroczny sezon letni był podobny do poprzednich. Upalna pogoda, szczególnie w lipcu i sierpniu, nie wpłynęła jednak znacząco na wzrost konsumpcji piwa – mówi Tomasz Bławat.

Według GUS produkcja sprzedana za okres styczeń-listopad 2015 wyniosła 37,1 miliona hektolitrów, co oznacza w tym okresie niewielki spadek wolumenowy o 0,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku.

- Jest to jednak nadal rynek silnej konkurencji cenowej, na którym wyzwaniem jest budowanie wartości kategorii – podkreśla prezes Carlsberg Polska.

Rynek piwa w Polsce w 2014 roku był wart 15 miliardów złotych. Wartość tego rynku spadła jednak o 0,6 proc. wobec 2013 r., natomiast spadek został skompensowany wzrostem ilościowym sprzedaży o 0,8 proc.

Z danych GUS wynika, że w 2014 roku produkcja piwa otrzymywanego ze słodu wzrosła o 0,8 proc., a browary w Polsce wyprodukowały łącznie 39,87 miliona hektolitrów piwa.

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska (wchodząca w skład grupy SABMiller), na drugim miejscu jest Grupa Żywiec (grupa Heineken), a na trzecim Carlsberg Polska (grupa Carlsberg).

Carlsberg Polska ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe Okocim oraz Okocim Radler.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • imaser 10-01-2016, 21:52:
Jak dla mnie powinni też się zainteresowac pracownikami, bo to co jest na portalu gowork.pl/opinie_czytaj,11129 to czasem strach.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 518) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 172)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH