Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes Carlsberg Polska: ograniczenie reklam piwa może zwiększyć konsumpcję mocnych alkoholi

Przesunięcie godzin reklam piwa z godziny 20.00 na 23.00 może spowodować w dłuższym okresie jeszcze większe spadki kategorii piwa i zwiększyć konsumpcję alkoholi mocnych. Warto podkreślić, że 80 proc. Polaków spożywa alkohol odpowiedzialnie, a problem dotyczy ok. 7 proc. społeczeństwa – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Carlsberg Polska.

Prezes Carlsberg Polska: ograniczenie reklam piwa może zwiększyć konsumpcję mocnych alkoholi
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Czy przesunięcie godzin reklam piwa nie spowoduje jeszcze większych spadków tej kategorii?

- Potencjalnie w dłuższym okresie zapewne może tak się stać. Jednak ograniczenie reklamy może mieć wiele innych negatywnych skutków. Jednym z nich to możliwość ponownego zwiększania się konsumpcji alkoholi mocnych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Przez wiele lat dzięki zapisom ustawy o wychowaniu w trzeźwości udało się zmienić strukturę spożycia w Polsce i przesunąć ją w stronę alkoholi niskoprocentowych. Obecna struktura to ok. 58 proc. piwa, ok. 34 proc. alkoholi mocnych, 8 proc. wino – dodaje.

- Reklama buduje też różnorodność kategorii i kulturę piwną, promuje nowe gatunki i smaki piwa, informuje o piwach bezalkoholowych, które są coraz bardziej popularne, ale nadal potrzebują wsparcia reklamowego – mówi też prezes Carlsberg Polska.

Ograniczenie reklam piwa nie rozwiąże problemu

Prezes Tomasz Bławat podkreśla też, że 80 proc. Polaków spożywa alkohol odpowiedzialnie, a problem dotyczy ok. 7 proc. społeczeństwa.

- Warto mocno podkreślić, że Polacy w ponad 80 proc. spożywają alkohol odpowiedzialnie i rozsądnie, problem dotyczy ok. 7 proc. społeczeństwa. Państwo powinno poświęcać właśnie tej grupie szczególną uwagę, udzielając wsparcia w postaci terapii i leczenia – mówi Tomasz Bławat.

- Niezwykle ważna jest również edukacja, dobre, efektywne programy edukacyjne, szczególnie adresowane do młodzieży. Ograniczenie reklamy będzie w mojej opinii działaniem nieskutecznym – dodaje.

Prezes podkreśla też, że pomysł ograniczenia godzin nadawania reklam piwa z 20.00 na 23.00 to de facto zakaz reklamy. To jego zdaniem drastyczny ruch, który nie rozwiąże sytuacji i wbrew twierdzeniom projektodawców, skutkiem zakazu reklamy nie będzie zmniejszenie konsumpcji piwa, ponieważ nie występuje związek pomiędzy nakładami reklamowymi, a konsumpcją.

Ocenia, że polski rynek piwa jest już mocno uregulowany zapisami ustawy o wychowaniu w trzeźwości, a jest też rynkiem nasyconym, dojrzałym i niezwykle konkurencyjnym.

I zaznacza, że z danych jasno wynika, że zwiększone nakłady na reklamę, wydłużenie czasu antenowego i większa liczba kontaktów widzów z reklamą piwa nie przekładają się na większą sprzedaż i wzrost kategorii piwa, a producenci wykorzystują reklamę do budowania przewagi konkurencyjnej swoich marek i informowania o nowościach, a nie do zwiększania rynku, który od pięciu lat jest stabilny, a w 2017 spada.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    reklama piwa RSS ALERT    /    zakaz reklamy piwa RSS ALERT    /    ograniczenie reklam piwa RSS ALERT    /    ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi RSS ALERT    /    Tomasz Bławat RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    rynek alkoholu w Polsce RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • rttye 2017-12-13 10:51:19
    Czy ten człowiek ma Polaków za baranów i pijaków? Mniej reklam piwa to zacznę chlać \"leśny dzban\"? Chyba wiem skąd takie rozbiegane i rozmydlone spojrzenie...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.25.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.