Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Carlsberg Polska: ograniczenie reklam piwa może zwiększyć konsumpcję mocnych alkoholi

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-12-2017, 09:53
Prezes Carlsberg Polska: ograniczenie reklam piwa może zwiększyć konsumpcję mocnych alkoholi
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Przesunięcie godzin reklam piwa z godziny 20.00 na 23.00 może spowodować w dłuższym okresie jeszcze większe spadki kategorii piwa i zwiększyć konsumpcję alkoholi mocnych. Warto podkreślić, że 80 proc. Polaków spożywa alkohol odpowiedzialnie, a problem dotyczy ok. 7 proc. społeczeństwa – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Carlsberg Polska.

Czy przesunięcie godzin reklam piwa nie spowoduje jeszcze większych spadków tej kategorii?

- Potencjalnie w dłuższym okresie zapewne może tak się stać. Jednak ograniczenie reklamy może mieć wiele innych negatywnych skutków. Jednym z nich to możliwość ponownego zwiększania się konsumpcji alkoholi mocnych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Przez wiele lat dzięki zapisom ustawy o wychowaniu w trzeźwości udało się zmienić strukturę spożycia w Polsce i przesunąć ją w stronę alkoholi niskoprocentowych. Obecna struktura to ok. 58 proc. piwa, ok. 34 proc. alkoholi mocnych, 8 proc. wino – dodaje.

- Reklama buduje też różnorodność kategorii i kulturę piwną, promuje nowe gatunki i smaki piwa, informuje o piwach bezalkoholowych, które są coraz bardziej popularne, ale nadal potrzebują wsparcia reklamowego – mówi też prezes Carlsberg Polska.

Ograniczenie reklam piwa nie rozwiąże problemu

Prezes Tomasz Bławat podkreśla też, że 80 proc. Polaków spożywa alkohol odpowiedzialnie, a problem dotyczy ok. 7 proc. społeczeństwa.

- Warto mocno podkreślić, że Polacy w ponad 80 proc. spożywają alkohol odpowiedzialnie i rozsądnie, problem dotyczy ok. 7 proc. społeczeństwa. Państwo powinno poświęcać właśnie tej grupie szczególną uwagę, udzielając wsparcia w postaci terapii i leczenia – mówi Tomasz Bławat.

- Niezwykle ważna jest również edukacja, dobre, efektywne programy edukacyjne, szczególnie adresowane do młodzieży. Ograniczenie reklamy będzie w mojej opinii działaniem nieskutecznym – dodaje.

Prezes podkreśla też, że pomysł ograniczenia godzin nadawania reklam piwa z 20.00 na 23.00 to de facto zakaz reklamy. To jego zdaniem drastyczny ruch, który nie rozwiąże sytuacji i wbrew twierdzeniom projektodawców, skutkiem zakazu reklamy nie będzie zmniejszenie konsumpcji piwa, ponieważ nie występuje związek pomiędzy nakładami reklamowymi, a konsumpcją.

Ocenia, że polski rynek piwa jest już mocno uregulowany zapisami ustawy o wychowaniu w trzeźwości, a jest też rynkiem nasyconym, dojrzałym i niezwykle konkurencyjnym.

I zaznacza, że z danych jasno wynika, że zwiększone nakłady na reklamę, wydłużenie czasu antenowego i większa liczba kontaktów widzów z reklamą piwa nie przekładają się na większą sprzedaż i wzrost kategorii piwa, a producenci wykorzystują reklamę do budowania przewagi konkurencyjnej swoich marek i informowania o nowościach, a nie do zwiększania rynku, który od pięciu lat jest stabilny, a w 2017 spada.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • rttye 13-12-2017, 10:51:
Czy ten człowiek ma Polaków za baranów i pijaków? Mniej reklam piwa to zacznę chlać "leśny dzban"? Chyba wiem skąd takie rozbiegane i rozmydlone spojrzenie...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH