Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Carlsberg Polska ostrożnie o rynku piwa w 2018; liczba konsumentów będzie spadała

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-12-2017, 12:12
Prezes Carlsberg Polska ostrożnie o rynku piwa w 2018; liczba konsumentów będzie spadała
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Carlsberg Polska ostrożnie podchodzi do prognoz rynku piwa w 2018 roku, po tym jak tegoroczny sezon przyniósł rozczarowanie. Rynek może być na poziomie 2017 roku lub zanotować około jednoprocentowy spadek - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska. Jego zdaniem liczba konsumentów piwa będzie w dłuższym okresie spadała.

- Jesteśmy ostrożni, jeśli chodzi o prognozy. Trzeba pamiętać, że polski rynek jest już nasycony, z konsumpcją na wysokim poziomie. Za pogodę nie można ręczyć, a do tego w długim okresie dochodzi czynnik demograficzny, dane wskazują, że liczba konsumentów będzie zmniejszała się, co może mieć negatywny wpływ na kategorię piwa - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Na plus dla kategorii w 2018 roku będzie można zaliczyć duże wydarzenie sportowe, czyli EURO 2018 w Rosji – doskonałą piwną okazję. Polska drużyna zakwalifikowała się do mistrzostw i przed nami wiele okazji do kibicowania, co może pomóc kategorii. Byłbym jednak ostrożny, co do prognoz. W tej chwili przyszły rok szacujemy na poziomie 2017 roku lub ewentualnie około jednoprocentowy spadek - dodaje.

Jakie trendy na rynku mogą być widoczne w 2018 roku?

- Jeśli chodzi o trendy to dobrze sobie radzą wyższe segmenty i piwa jakościowe - segment upper mainstream wzrósł o 7 proc., zaś słabiej segmenty niższe, czyli piwa lower mainstream i mainstream, które spadły odpowiednio o 6,4 proc i 4,8 proc. Specjalności wchodzą do stałego repertuaru kategorii, przestają być czymś nadzwyczajnym i są często wybierane przez konsumentów. Rośnie też poziom wiedzy konsumentów i chęć rozmowy na temat piwa – mówi również Tomasz Bławat.

Tegoroczny sezon letni był słaby dla branży – zimny, z deszczową pogodą. Bardzo słaby był maj, czerwiec i lipiec - dlatego też zmieniły się szacunki co do zachowania rynku w całym 2017 roku. Tomasz Bławat mówi, że rynek piwa w Polsce spadł w ciągu dziewięciu miesięcy 2017 roku aż o 3,5 proc. pod względem wolumenu i do końca tego roku już nie odrobi tych spadków, stąd zmiana prognoz na cały 2017 rok - zamiast wzrostu może być spadek na poziomie około trzech procent.

Carlsberg Polska jest jednym z trzech największych graczy na rynku piwa w Polsce z udziałem w rynku na poziomie ok. 20 proc. Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska (japońska grupa Asahi), na drugim miejscu jest Grupa Żywiec (grupa Heineken), a Carlsberg Polska na trzecim.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach o wieloletniej tradycji piwowarskiej – w Browarze Okocim w Brzesku (1845), Browarze Bosman w Szczecinie (1848) i Browarze Kasztelan w Sierpcu. Łączne zatrudnienie w Polsce wynosi ponad 1300 pracowników.

Z oferty Carlsberg Polska konsumenci mogą wybierać takie marki piw jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Somersby, Grimbergen, Bosman oraz Piast. Od 2015 roku firma jest dystrybutorem piwa Guinness.

Carlsberg Polska jest oddziałem duńskiej firmy Carlsberg działającej od 1847 roku – w tym roku przypada 170. rocznica jej powstania. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • wynss 02-01-2018, 15:59:
Wszystkie koncerny piwowarskie zabiły piwo w Polsce (czytaj: dziesiątki małych browarów). Nie żal mi ich w ogóle. Za to życzę jak najlepiej browarom lokalnym i rzemieślniczym!
  • Ili 28-12-2017, 22:32:
Pewne jest ze Perły pić nie przestane. Nie zapomne wszystkich imprez gdzie prodowal trunek. Fajne wspomnienia.
  • aaa 28-12-2017, 09:42:
Wypiłem w ubiegłym roku piwo Harnaś, to dopiero było zaskoczenie! Przypomniały mi się czasy picia byle czego, byle kopało. Pan prezes niech tak się nie dziwi, czasy badziewia się kończą, albo się dostosujecie, albo koniec z wami.

Zobacz wszystkie komentarze (5)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 222) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.