Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Prezes Carlsberg Polska: piwa nisko i bezalkoholowe to obecnie pozytywny i najbardziej wyraźny trend rynku

Piwa nisko i  bezalkoholowe to obecnie pozytywny i najbardziej wyraźny trend na rynku piwa w Polsce. W kolejnych latach będziemy obserwowali mocny wzrost segmentu piw bezalkoholowych, stabilną sytuację najpopularniejszych piw jasnych pełnych o zawartości alkoholu 5-6 proc. i dalszy spadek piw mocnych – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

Prezes Carlsberg Polska: piwa nisko i  bezalkoholowe to obecnie pozytywny i  najbardziej wyraźny trend rynku
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 29-06-2017, 14:01

- Od kilku lat mamy w zasadzie do czynienia z podobnymi trendami w kategorii piwa. Niewątpliwie większość kategorii stanowią piwa jasne pełne – jest to ok. 80 proc. rynku. Zainteresowanie piwami mocnymi spada już kolejny rok z rzędu, w 2016  ich udział w kategorii zmniejszył się o ok. 3,3 proc. ilościowo i 4,2 proc. wartościowo – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Rosną piwne specjalności i piwa tzw. rzemieślnicze, które w 2016 roku osiągnęły 2,8 proc. udziału w rynku. Jednocześnie piwa smakowe i tzw. beer-miksy zanotowały w sezonie ok. 8,2 proc. udziału wartościowo, choć oczekiwaliśmy  nieco większych wzrostów. W 2015 rok poziom ten sięgał nawet 10 proc. Ta stagnacja to gównie efekt mniejszej liczby innowacji wprowadzonych w 2016 - dodaje.

- Piwa nisko i  bezalkoholowe to obecnie pozytywny i  najbardziej wyraźny trend. W ubiegłym roku odnotowały bardzo dynamiczny wzrost sprzedaży, wartościowo o 58 proc. i wolumenowo o 64 proc., choć na razie z dość niskiej bazy ok. 3,8 proc. wartościowo. Konsumenci zwracają coraz większą uwagę na trendy zdrowotne, rośnie świadomość i odpowiedzialność konsumentów, jeśli chodzi o konsumpcję alkoholu, a na rynku producenci dbają o coraz szerszą ofertę – mówi również Tomasz Bławat.

Czy idziemy w kierunku picia przede wszystkim piw nisko- i bezalkoholowych? - Niekoniecznie, choć wielkość konsumpcji tego typu piw na pewno będzie rosła. Nadal piwa na naszym rynku mają najczęściej zawartość alkoholu około 5,5 proc. – mówi prezes Carlsberg Polska.

I zaznacza, że w Polsce wyraźnie od lat podążamy za trendami z Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych. - Myślę tu o trendach związanych z dbaniem o zdrowie, aktywnością fizyczną. A one naturalnie coraz bardziej wspierają rozwój produktów nisko- i bezalkoholowych - mówi.

- Nasz rynek polaryzuje się również w ten sposób, że pijemy to, co lubimy i co od lat jest u nas tradycyjne, ale jednocześnie sięgamy coraz częściej - w przypadku szczególnych okazji - po piwa do 0,5 proc. i piwa niskoalkoholowe. Według mnie w kolejnych latach będziemy obserwowali mocny wzrost piw bezalkoholowych, stabilną sytuację najpopularniejszych piw jasnych pełnych o zawartości alkoholu 5-6 proc. i dalszy spadek piw mocnych – ocenia prezes Tomasz Bławat.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Tomasz Bławat RSS ALERT    /    piwa bezalkoholowe RSS ALERT    /    piwa niskoalkoholowe RSS ALERT    /    piwne specjalności RSS ALERT    /    piwa smakowe RSS ALERT    /    piwa mocne RSS ALERT    /    piwa rzemieślnicze RSS ALERT    /    perspektywy rynku piwa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.55.186.225
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.