Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Carlsberg Polska: piwa nisko i bezalkoholowe to obecnie pozytywny i najbardziej wyraźny trend rynku

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-06-2017, 14:01
Prezes Carlsberg Polska: piwa nisko i  bezalkoholowe to obecnie pozytywny i  najbardziej wyraźny trend rynku
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Piwa nisko i  bezalkoholowe to obecnie pozytywny i najbardziej wyraźny trend na rynku piwa w Polsce. W kolejnych latach będziemy obserwowali mocny wzrost segmentu piw bezalkoholowych, stabilną sytuację najpopularniejszych piw jasnych pełnych o zawartości alkoholu 5-6 proc. i dalszy spadek piw mocnych – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

- Od kilku lat mamy w zasadzie do czynienia z podobnymi trendami w kategorii piwa. Niewątpliwie większość kategorii stanowią piwa jasne pełne – jest to ok. 80 proc. rynku. Zainteresowanie piwami mocnymi spada już kolejny rok z rzędu, w 2016  ich udział w kategorii zmniejszył się o ok. 3,3 proc. ilościowo i 4,2 proc. wartościowo – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Rosną piwne specjalności i piwa tzw. rzemieślnicze, które w 2016 roku osiągnęły 2,8 proc. udziału w rynku. Jednocześnie piwa smakowe i tzw. beer-miksy zanotowały w sezonie ok. 8,2 proc. udziału wartościowo, choć oczekiwaliśmy  nieco większych wzrostów. W 2015 rok poziom ten sięgał nawet 10 proc. Ta stagnacja to gównie efekt mniejszej liczby innowacji wprowadzonych w 2016 - dodaje.

- Piwa nisko i  bezalkoholowe to obecnie pozytywny i  najbardziej wyraźny trend. W ubiegłym roku odnotowały bardzo dynamiczny wzrost sprzedaży, wartościowo o 58 proc. i wolumenowo o 64 proc., choć na razie z dość niskiej bazy ok. 3,8 proc. wartościowo. Konsumenci zwracają coraz większą uwagę na trendy zdrowotne, rośnie świadomość i odpowiedzialność konsumentów, jeśli chodzi o konsumpcję alkoholu, a na rynku producenci dbają o coraz szerszą ofertę – mówi również Tomasz Bławat.

Czy idziemy w kierunku picia przede wszystkim piw nisko- i bezalkoholowych? - Niekoniecznie, choć wielkość konsumpcji tego typu piw na pewno będzie rosła. Nadal piwa na naszym rynku mają najczęściej zawartość alkoholu około 5,5 proc. – mówi prezes Carlsberg Polska.

I zaznacza, że w Polsce wyraźnie od lat podążamy za trendami z Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych. - Myślę tu o trendach związanych z dbaniem o zdrowie, aktywnością fizyczną. A one naturalnie coraz bardziej wspierają rozwój produktów nisko- i bezalkoholowych - mówi.

- Nasz rynek polaryzuje się również w ten sposób, że pijemy to, co lubimy i co od lat jest u nas tradycyjne, ale jednocześnie sięgamy coraz częściej - w przypadku szczególnych okazji - po piwa do 0,5 proc. i piwa niskoalkoholowe. Według mnie w kolejnych latach będziemy obserwowali mocny wzrost piw bezalkoholowych, stabilną sytuację najpopularniejszych piw jasnych pełnych o zawartości alkoholu 5-6 proc. i dalszy spadek piw mocnych – ocenia prezes Tomasz Bławat.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH