Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Prezes Carlsberg Polska: Polacy uwielbiają marki

Dla Polaków to, co bez marki, jest trochę bez wartości. Z drugiej strony oczekują bardzo niskiej ceny. Dyskonty oferują konsumentom dobre marki w dyskontowej cenie – ocenia Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska w komentarzu do raportu „Rynek napojów alkoholowych w Polsce 2014" przygotowanego przez KPMG Polska.

Prezes Carlsberg Polska: Polacy uwielbiają marki
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska (fot. carlsberg.pl)

W punktu widzenia producentów, sieci mają oczywiście bardzo silną pozycję negocjacyjną, co tworzy presję na marżę. - Z drugiej strony, dają skalę i pozwalają sprzedawać duże ilości produktu wg jednolitych warunków handlowych i logistycznych, co jest dużym plusem, daje szerokie dotarcie do rynku. Pomimo rozwoju nowoczesnych kanałów dystrybucji, w kategorii piwa wciąż jednak dominują małe punkty handlowe - zaznacza Tomasz Bławat.

- Często mówi się, że to dla nas najlepszy kanał, bo możemy w nim realizować wysokie marże. Ale z naszego punktu widzenia różnica pomiędzy handlem tradycyjnym a usieciowionym się zaciera. Tam gdzie jest duży dystrybutor dostarczający do detalu, presja cenowa jest nie mniejsza niż w przypadku dużych sieci - dodaje.

Prezes Carlsberg Polska zwraca również uwagę, że stałym elementem dystrybucji piwa w Polsce jest słabość kanału HoReCa. - Branża piwna tradycyjnie bardzo wspierała ten kanał, ale obecnie nie widać pozytywnej dynamiki piwa beczkowego. Wolumeny w tym kanale będą z czasem coraz bardziej przesuwały się w stronę butelki - prognozuje Bławat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tomasz Bławat RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Carlsberg RSS ALERT    /    sprzedaż piwa RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.238.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.