REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Carlsberg Polska: Rok 2015 upłynął pod znakiem piwnych innowacji

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-01-2016, 11:13
Prezes Carlsberg Polska: Rok 2015 upłynął pod znakiem piwnych innowacji
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Dla Carlsberg Polska, trzeciego na polskim rynku producenta piwa, rok 2015 upłynął pod znakiem innowacji, których było naprawdę dużo – mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

REKLAMA

- Dla Carlsberg Polska 2015 rok upłynął pod znakiem innowacji, które odpowiadają na oczekiwania konsumentów i budują wartość kategorii.  W sezonie letnim, wśród piw smakowych sukces rynkowy odnotowała, ceniona przez konsumentów, marka Somersby i nowy Somersby Elderflower Lime, o smaku kwiatu bzu z limonką – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Na rynek trafił również nowy Okocim Radler Cola, konsumenci mogli spróbować innowacji wśród lagerów czyli Carlsberg NOX chmielony na zimno chmielem Polaris, zaś marka Harnaś wprowadziła nowy wariant – Harnaś Wysokochmielowy - dodaje.

- Z kolei marka Kasztelan poszerzyła wachlarz piw o specjalności – Kasztelan Specjały: Białe, Chmielowe i Niefiltrowane. W 2015 roku z sukcesem ruszyła również, unikalna w tej branży, kampania dla bezalkoholowego piwa Karmi, w której twarzą marki została ikona światowego filmu, Penelope Cruz.  To ona wybrała także swój nowy wariant Karmi - Karmi Granat z Pomarańczą – mówi również.

Rok 2015 był też sporym wyzwaniem szczególnie pod kątem silnej konkurencji cenowej, ale Carlsberg Polska jest zadowolony z wyników, ponieważ w ciągu 10 miesięcy 2015 roku zwiększył wolumenowo sprzedaż piwa o 2,1 proc., a udziały w rynku wzrosły wolumenowo o 0,4 pkt. proc. do 20,9 proc.

Prezes podkreśla, że firmie zależy na budowaniu wolumenu sprzedaży, ale nie kosztem wartości, która jest dla Carlsberg Polska kluczowa, a tę budują np. wprowadzane innowacje i piwne specjalności.

Browary muszą walczyć o rynek przez cały rok, ponieważ rynek piwa w Polsce po latach szybkiego rozwoju stał się rynkiem nasyconym i nie rośnie już tak jak jeszcze dekadę temu. Dlatego producenci stawiają na wprowadzanie nowości i piwnych specjalności o każdej porze roku.

W okresie jesienno-zimowym konsumenci wybierają piwne specjalności o wyrazistych smakach i aromatach, często chmielowych, owocowych, korzennych, przyprawowych. Chętniej sięgają też po piwa ciemne i mocne. To zwiększone zainteresowanie specjalnościami powoduje, że jesień i zima stają się coraz ciekawszym czasem dla browarów.

- Niezależnie od pory roku,  to jasne pełne jest nadal niekwestionowanym faworytem, mając około 90 proc. udziału w całej kategorii piwa. Obserwujemy jednak, że od kiedy konsumenci mają coraz większy wybór, w okresie jesienno-zimowym chętniej sięgają po piwa ciemne, mocniejsze, piwne specjalności o intensywniejszych smakach i aromatach. Dlatego browary dostosowują swoją ofertę, aby w tym szczególnym czasie zaproponować coś wyjątkowego – mówi Tomasz Bławat. 

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dejwido 29-01-2016, 17:32:
Raczej nie jest tak dobrze, browary craftowe robią o wiele wieksze innowacje. Na forum pracowników carlsberga gowork.pl/opinie_czytaj,11129 zresztą też nie porywają opinie.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (27 974) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 758 408)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH