Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Carlsberg Polska: Rynek piw specjalnych może się podwoić

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-03-2016, 16:13
Prezes Carlsberg Polska: Rynek piw specjalnych może się podwoić
Piwne specjalności będą odbierać pozycję lagerom fot. Shutterstock

Rynek piwnych specjalności może w ciągu kolejnych pięciu lat wzrosnąć dwukrotnie odbierając pozycję lagerom – ocenia Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

- Segment piwnych specjalności jest stosunkowo mały i sięga ok. 3 proc. całego rynku piwa – mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.    

- Wciągu następnych pięciu lat lub nieco więcej rynek piwnych specjalności powinien się podwoić - widziałbym to w okolicach 6-7 proc. - odbierając rynek lagerom – dodaje.

- Na rynku amerykańskim piwa rzemieślnicze osiągnęły ok. 20 proc. rynku piwa i potem zaczęły spadać. Jednak czy u nas tak się zdarzy, zobaczymy, najpierw osiągnijmy ten wzrost, a dopiero potem się przekonamy – mówi również Tomasz Bławat.

Wszystkie browary w Polsce postrzegają innowacje, piwne specjalności piwa smakowe, jako segment napędzający wartość ich przychodów.

Na polskim rynku piwnym utrzymuje się zainteresowanie piwami smakowymi (beer-mixy i radlery) oraz piwnymi specjalnościami, szczególnie tymi, które podkreślają miejsce swojego pochodzenia oraz budują na autentycznej tradycji i historii piwowarskiej.

Dwa dominujące trendy na rynku to zainteresowanie piwnymi specjalnościami, które choć stanowią wartościowo średnio ok. 2,5 proc. rynku piwa wg. Nielsena, to rozwijają się dynamicznie o 10 proc. rok do roku w ujęciu ilościowym i wartościowym.

Drugi trend to niskoalkoholowe piwa smakowe (beer mix-y i radlery), które w sezonie stanowią wartościowo do 9,6 proc. rynku piwa, i rosną dynamicznie o 17 proc. w ujęciu zarówno wartościowym jak i wolumenowym.

Cała branża piwowarska wg. danych Nielsena zanotowała wzrost wolumenu o 1,4 proc., zaś wartości o 0,8 proc. w 2015 roku. Podobnie jak w latach poprzednich, rok 2015 stanowił wyzwanie dla branży piwowarskiej, głównie pod kątem budowania wartości, której nie sprzyjają nasycenie rynku (ok. 98 l/per capita) i zmiana struktury kanałów sprzedaży z rosnącym udziałem handlu nowoczesnego. 

Carlsberg Polska to trzeci producent piwa na polskim rynku z udziałem ilościowym w rynku na koniec 2015 roku na poziomie 21,1 proc. (20,21 proc. w 2014 r.) i wartościowym na poziomie 20,4 proc. (19,75 proc. w 2014 r).

W 2015 roku Carlsberg Polska zwiększył sprzedaż piwa ilościowo o 1 proc. do 7,5 mln hektolitrów, a wartościowo sprzedaż była bez zmian.

Carlsberg Polska ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe z Browaru Okocim oraz Okocim Radler. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Dominik 23-03-2016, 20:06:
Dajcie jakiś porządny artykuł o browarach rzemieślniczych i kontaktowych ;-)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.