REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Carlsberg Polska: Rynek piw specjalnych może się podwoić

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-03-2016, 16:13
Prezes Carlsberg Polska: Rynek piw specjalnych może się podwoić
Piwne specjalności będą odbierać pozycję lagerom fot. Shutterstock

Rynek piwnych specjalności może w ciągu kolejnych pięciu lat wzrosnąć dwukrotnie odbierając pozycję lagerom – ocenia Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

REKLAMA

- Segment piwnych specjalności jest stosunkowo mały i sięga ok. 3 proc. całego rynku piwa – mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.    

- Wciągu następnych pięciu lat lub nieco więcej rynek piwnych specjalności powinien się podwoić - widziałbym to w okolicach 6-7 proc. - odbierając rynek lagerom – dodaje.

- Na rynku amerykańskim piwa rzemieślnicze osiągnęły ok. 20 proc. rynku piwa i potem zaczęły spadać. Jednak czy u nas tak się zdarzy, zobaczymy, najpierw osiągnijmy ten wzrost, a dopiero potem się przekonamy – mówi również Tomasz Bławat.

Wszystkie browary w Polsce postrzegają innowacje, piwne specjalności piwa smakowe, jako segment napędzający wartość ich przychodów.

Na polskim rynku piwnym utrzymuje się zainteresowanie piwami smakowymi (beer-mixy i radlery) oraz piwnymi specjalnościami, szczególnie tymi, które podkreślają miejsce swojego pochodzenia oraz budują na autentycznej tradycji i historii piwowarskiej.

Dwa dominujące trendy na rynku to zainteresowanie piwnymi specjalnościami, które choć stanowią wartościowo średnio ok. 2,5 proc. rynku piwa wg. Nielsena, to rozwijają się dynamicznie o 10 proc. rok do roku w ujęciu ilościowym i wartościowym.

Drugi trend to niskoalkoholowe piwa smakowe (beer mix-y i radlery), które w sezonie stanowią wartościowo do 9,6 proc. rynku piwa, i rosną dynamicznie o 17 proc. w ujęciu zarówno wartościowym jak i wolumenowym.

Cała branża piwowarska wg. danych Nielsena zanotowała wzrost wolumenu o 1,4 proc., zaś wartości o 0,8 proc. w 2015 roku. Podobnie jak w latach poprzednich, rok 2015 stanowił wyzwanie dla branży piwowarskiej, głównie pod kątem budowania wartości, której nie sprzyjają nasycenie rynku (ok. 98 l/per capita) i zmiana struktury kanałów sprzedaży z rosnącym udziałem handlu nowoczesnego. 

Carlsberg Polska to trzeci producent piwa na polskim rynku z udziałem ilościowym w rynku na koniec 2015 roku na poziomie 21,1 proc. (20,21 proc. w 2014 r.) i wartościowym na poziomie 20,4 proc. (19,75 proc. w 2014 r).

W 2015 roku Carlsberg Polska zwiększył sprzedaż piwa ilościowo o 1 proc. do 7,5 mln hektolitrów, a wartościowo sprzedaż była bez zmian.

Carlsberg Polska ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe z Browaru Okocim oraz Okocim Radler. 

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Dominik 23-03-2016, 20:06:
Dajcie jakiś porządny artykuł o browarach rzemieślniczych i kontaktowych ;-)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 895) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 708 196)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH